Polacy robią zakupy głównie w supermarketach, dyskontach i na bazarach
5 stycznia 2016
Dziennik Gazeta Prawna podała, że jednak internet przegrywa z tradycyjnymi sklepami, dyskontami i bazarami. Przy zakupie produktów spożywczych liczy się dla nas przede wszystkim cena. Najczęściej sięgamy po towary z Polski. - wynika z badania Zwyczaje zakupowe Polaków, opracowango przez Agencję Badawczą PBS.
Jak wynika z badania, Polacy chcą jednak, żeby rzeczy tanie i krajowe były dostępne blisko domu lub pracy, bo cenimy swój czas, przy czym jesteśmy sceptyczni względem kupowania produktów spożywczych przez internet. Aż dwie trzecie Polaków robi takie zakupy w supermarkecie lub sklepie osiedlowym, przy czym dla 27 proc. respondentów miejscem pierwszego wyboru jest supermarket, a dla 22 proc. jest to sklep osiedlowy.
Na bazary chadza mniej niż połowa Polaków, ale za to są one niepokonane jeśli idzie o zakup świeżych warzyw i owoców. Po te produkty najczęściej na bazar udaje się jedna czwarta respondentów. Stosunkowo dużą popularność bazarów i sklepów osiedlowych można tłumaczyć tym, że najczęściej za produkty spożywcze płacimy gotówką - czytamy w DGP.