Trzyletni projekt ,,Pokochaj olej ‘’ powoli dobiega końca. 10 czerwca miała miejsce uroczysta konferencja podsumowująca działań w ramach programu „Pokochaj olej rzepakowy”.
Kampania została zrealizowana na dwóch rynkach – polskim i łotewskim, a działania edukacyjno-promocyjne zostały zaplanowane na trzy lata. Organizatorem kampanii było Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju. Projekt był współfinansowany przez Unię Europejską oraz Rzeczpospolitą Polską.
Celem kampanii „Pokochaj olej rzepakowy” było podniesienie świadomości konsumentów
na temat właściwości odżywczych i zdrowotnych oleju rzepakowego oraz jego znaczenia
w codziennej diecie i profilaktyce zdrowotnej.
Badania postrzegania oleju rzepakowego na tle innych olejów roślinnych przeprowadzone na reprezentatywnej próbie polskich i łotewskich konsumentów przed rozpoczęciem oraz pod koniec kampanii pokazują, że kampania zmieniła postrzeganie konsumentów na temat atrybutów oleju rzepakowego. Jak wynika z badania aż dwukrotnie wzrosła świadomość na temat zawartości kwasów omega-3 w oleju rzepakowym i aż 80 proc. respondentów postrzega olej rzepakowy jako zdrowy tłuszcz. W przekonaniu respondentów olej rzepakowy to olej uniwersalny – świetny zarówno do ciepłych zastosowań kulinarnych (smażenie, pieczenie mięs i ciast), a także do sałatek.
Kampania była skierowana przede wszystkim do konsumentów, głównie kobiet odpowiedzialnych za zakupy spożywcze w gospodarstwach domowych. Drugą grupą docelową kampanii byli liderzy opinii: dietetycy, lekarze, technolodzy żywności, eksperci żywienia, eksperci kulinarni i dziennikarze.
W ramach kampanii „Pokochaj olej rzepakowy” zrealizowano szereg działań skierowanych do dietetyków, ekspertów żywienia oraz konsumentów. Podczas trzech lat odbyło się wiele warsztatów, briefingów i spotkań. Zrealizowano akcje informacyjno-degustacyjne w supermarketach. Kampania była obecna w prasie, radiu, telewizji oraz internecie, w tym w mediach społecznościowych.
Do współpracy udało zaprosić się najwybitniejszych ekspertów z dziedziny lipidologii - prof. dr hab. Wiktora B. Szostaka, technologii tłuszczów prof. dr hab. Krzysztofa Krygiera, kardiologii - prof. dr hab. Artura Mamcarza oraz pediatrii - prof. dr hab. Piotra Sochę. Ponadto kampanię wsparło wiele popularnych i cenionych postaci, m.in. znana dziennikarka Katarzyna Bosacka oraz kucharz i bloger Tomasz Woźniak.
8916761
1