OPOLAGRA_2025
AgroShow_05_2025_Zielone

Polacy należą do świadomych konsumentów piwa

3 grudnia 2015
Polacy coraz częściej wybierają piwa smakowe i dobrej jakości, niekoniecznie z dużą zawartością alkoholu - uważa prezes Kompanii Piwowarskiej w rozmowie z Newserią. Jak podkreśla, pod względem dbania o odpowiedni stosunek jakości do ceny, polscy konsumenci należą do najbardziej świadomych w Europie. Wprowadzenie na rynek nowych rodzajów napojów - opartych na połączeniu piwa i lemoniady - doprowadziło do wzrostu konsumpcji piwa w Polsce.

Zdaniem prezesa Kompanii Piwowarskiej, można zauważyć zmianę postaw konsumenckich Polaków. Priorytetem nie jest już wysoka zawartość alkoholu w piwie.
- Nie chodzi o to, by upić się czymś bardzo mocnym. Lubimy piwa, które mają tylko trochę alkoholu, ale są chłodzące, przyjemne do picia - mówi Agencji Informacyjnej Newseria Robert Priday, prezes Kompanii Piwowarskiej. - Myślę, że jest to ważne dla promocji odpowiedzialnej konsumpcji. Widzę w Polsce dużą poprawę, jeśli chodzi o odpowiedzialne spożycie alkoholu.
Polscy konsumenci, bardziej niż kupujący z innych krajów Europy dbają o właściwy stosunek ceny do jakości.
- Z badania, którego wyniki ostatnio czytałem, wynika, że w Polsce są najbardziej świadomi i inteligentni konsumenci, którzy kupują dobre rzeczy we właściwym czasie i szukają rzeczy wartych swojej ceny. Moim zdaniem to pozytywne zjawisko, które poprawia zakupowe doświadczenia konsumentów. Dostajemy rzeczy wartościowe i nie marnujemy pieniędzy - mówi Priday.
Zdaniem Priday'a, w niektórych przypadkach nadmierny nacisk na cenę sprawia, że polscy konsumenci nie kupują tych produktów, których wysoka jakość wiąże się ze stosunkowo wysoką ceną. Ale nie należy tego zjawiska wyolbrzymiać.
- Ludzie kupując, kierują się ceną, ale to nie znaczy, że zawsze wybierają najtańsze produkty - mówi Priday. - Nie wydaje mi się, żeby Polacy chcieli być postrzegani tak, że wybierają to, co najtańsze. Chodzi o wartość, jaką dostajemy za pieniądze. Nie lubimy przepłacać, ale jesteśmy w stanie wydać więcej, jeśli mamy pewność, że dostaniemy odpowiednio wartościowy produkt - twierdzi rozmówca Newserii.
Kompania Piwowarska powstała w 1999 r. i jest największym w Polsce przedsiębiorstwem piwowarskim. Posiada trzy browary: w Tychach, Poznaniu i Białymstoku. W zakończonym 31 marca 2013 r. roku finansowym firma sprzedała 14,5 miliona hektolitrów piwa.



POWIĄZANE

W gospodarstwach rolnych oraz na terenach zakładów przetwórczych i produkcyjnych...

Wśród wielu gatunków kwiatów szczególnie popularne są róże wielkokwiatowe, zachw...

Po prawie 100 dniach podróżowania po kraju i bezpośrednich spotkań z setkami rol...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę