Polacy coraz sięgają po smakowe alkohole kosztem czystej
5 stycznia 2016
Jak podaje ,,Parkiet'', producenci alkoholi prześcigają się w pomysłach jeśli chodzi o wódki smakowe. W hurtowniach i sklepach pojawiają się właśnie nowe warianty wódki Krupnik, należącej do grupy Sobieski. Z kolei należąca do CEDC Żubrówka zyskała w te wakacje smak słodko-gorzki.
Krzysztof Kouyoumdjian, rzecznik CEDC, przyznaje, że Żubrówka Złota jest już siódmym nowym alkoholem smakowym, który firma wprowadziła na rynek od początku tego roku. W historii firmy dawno nie było tak wielu nowości, zaoferowanych konsumentom w tak krótkim czasie.
Jak informuje Parkiet z danych Nielsena wynika, że w ciągu ostatnich dwóch lat konsumpcja wódek o zawartości alkoholu poniżej 40 proc. zwiększyła się w Polsce o ponad 50 proc. Wprowadzając kolejne trunki smakowe firmy reagują na nowe trendy rynkowe, które pojawiły się nie tylko w Polsce.
Richard Hayes, dyrektor sprzedaży i marketingu Stock Spirits Group, właściciela m.in. Żołądkowej Gorzkiej, twierdzi, że do rozwoju rynku wódek smakowych w Europie Środkowo-Wschodniej przyczyniają się głównie kobiety i młodsi konsumenci.