Podczas zakupów największą uwagę zwracamy na ceny produktów
24 października 2011
Jak podała Rzeczpospolita, jesteśmy oszczędnym narodem. Aż 42,6 proc. Polaków jako główne kryterium wyboru pakowanych produktów spożywczych wskazuje cenę. Na kolejnych miejscach są: data przydatności, jakość produktu oraz wygląd opakowania. Skład produktów sprawdza jedynie 21,7 proc. konsumentów.
Gazeta informuje, że na etykietach produktów spożywczych jest wiele informacji -np. jaki procent dziennego zapotrzebowania na dany składnik konkretny produkt wypełnia. Komisja Europejska rozszerza katalog informacji obowiązkowo umieszczanych na produktach.
Jak informuje rp.pl z badań ARC Rynek i Opinia dla Nestle, gdy Polacy kupują dany produkt po raz pierwszy, większość ankietowanych sprawdza na etykiecie więcej informacji - ponad 90 proc. deklaruje, że poza datą przydatności także inne dane. 61,3 proc. przyznaje, że powinno czytać etykiety częściej.