Zarząd spółki Pamapol ogłosił strategię Grupy na lata 2009-2011. Priorytetem jest reorganizacja i uporządkowanie struktury Grupy Kapitałowej. Zarząd planuje sprzedaż firm i aktywów, które nie stanowią core biznesu działalności Grupy oraz reorganizację działów sprzedaży i rewizję polityki marketingu. Racjonalizacja wydatków inwestycyjnych przy poprawie zarządzania majątkiem obrotowym pozwolą na optymalizację struktury finansowania. W perspektywie najbliższych 3 lat Grupa chce osiągnąć wzrost sprzedaży o ok. 15-20% w skali roku i poprawić marżę operacyjną.
Strategia Grupy Kapitałowej Pamapol na lata 2009-2011 zakłada utrzymanie pozycji lidera na rynku dań gotowych w Polsce i wzrost udziałów w pozostałych grupach asortymentowych.
Priorytetem Zarządu w bieżącym roku jest reorganizacja i uporządkowanie struktury Grupy Kapitałowej. W pierwszej kolejności Zarząd planuje sprzedaż podmiotów, które nie stanowią core biznesu Grupy, w tym Pamapol Logistic świadczący usługi transportu międzynarodowego oraz Hutę Szkła Sławno, projekt budowy huty szkła. Pamapol planuje również sprzedaż aktywów nieproduktywnych, w tym między innymi, centrum wodnego we Wrześni (aktywa nabyte wraz z przejęciem firmy Cenos), zakładu rafinacji soli we Wrześni, nieruchomości o powierzchni łącznie ok. 8 ha. Spółka oczekuje z tego tytułu przychodów w wysokości ok. 25-30 mln zł (łączenie ze sprzedażą wyłączonego z produkcji zakładu WZPOW Kwidzyn – grudzień 2008 r. – 7,5 mln zł).
Zarząd spółki zakłada racjonalizację wydatków inwestycyjnych i koncentrację na tych projektach, które zwiększą potencjał (produkcyjny) Grupy i umożliwią osiągnięcie wyższych przychodów w 2010 roku. W planach inwestycyjnych na bieżący rok jest, między innymi:
dokończenie inwestycji w mrożnię w zakładach w Mitmarze, dokończenie inwestycji i uruchomienie produkcji mrożonych dań gotowych z mięsem (Mitmar), uruchomienie linii do produkcji frytek (WZPOW Kwidzyn), inwestycje w produkcję warzyw mrożonych w ZPOW Ziębice.
W bieżącym roku spółka planuje przeznaczyć na powyższe projekty ok. 7 mln zł.
W 2009 r. Grupa Kapitałowa zamierza wprowadzić na rynek nowe produkty w obecnie obsługiwanych segmentach rynku przetworzonej żywności. W planach jest także oferowanie produktów w nowych rodzajach opakowań, łatwiejszych w użyciu i atrakcyjniejszych dla konsumenta (np. produkty mączne – Cenos) Nowe flagowe produkty Grupy na 2009 r. to: warzywno-mięsne mieszanki mrożone, pasztety w opakowaniach klipsowanych oraz ryż w nowej formie opakowania – kulki.