Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Planowany rozwój Pamapolu w latach 2009-2011

19 lutego 2009
Zarząd spółki Pamapol ogłosił strategię Grupy na lata 2009-2011. Priorytetem jest reorganizacja i uporządkowanie struktury Grupy Kapitałowej. Zarząd planuje sprzedaż firm i aktywów, które nie stanowią core biznesu działalności Grupy oraz reorganizację działów sprzedaży i rewizję polityki marketingu. Racjonalizacja wydatków inwestycyjnych przy poprawie zarządzania majątkiem obrotowym pozwolą na optymalizację struktury finansowania. W perspektywie najbliższych 3 lat Grupa chce osiągnąć wzrost sprzedaży o ok. 15-20% w skali roku i poprawić marżę operacyjną.
Strategia Grupy Kapitałowej Pamapol na lata 2009-2011 zakłada utrzymanie pozycji lidera na rynku dań gotowych w Polsce i wzrost udziałów w pozostałych grupach asortymentowych.
Priorytetem Zarządu w bieżącym roku jest reorganizacja i uporządkowanie struktury Grupy Kapitałowej. W pierwszej kolejności Zarząd planuje sprzedaż podmiotów, które nie stanowią core biznesu Grupy, w tym Pamapol Logistic świadczący usługi transportu międzynarodowego oraz Hutę Szkła Sławno, projekt budowy huty szkła. Pamapol planuje również sprzedaż aktywów nieproduktywnych, w tym między innymi, centrum wodnego we Wrześni (aktywa nabyte wraz z przejęciem firmy Cenos), zakładu rafinacji soli we Wrześni, nieruchomości o powierzchni łącznie ok. 8 ha. Spółka oczekuje z tego tytułu przychodów w wysokości ok. 25-30 mln zł (łączenie ze sprzedażą wyłączonego z produkcji zakładu WZPOW Kwidzyn – grudzień 2008 r. – 7,5 mln zł).
Zarząd spółki zakłada racjonalizację wydatków inwestycyjnych i koncentrację na tych projektach, które zwiększą potencjał (produkcyjny) Grupy i umożliwią osiągnięcie wyższych przychodów w 2010 roku. W planach inwestycyjnych na bieżący rok jest, między innymi:
dokończenie inwestycji w mrożnię w zakładach w Mitmarze, dokończenie inwestycji i uruchomienie produkcji mrożonych dań gotowych z mięsem (Mitmar), uruchomienie linii do produkcji frytek (WZPOW Kwidzyn), inwestycje w produkcję warzyw mrożonych w ZPOW Ziębice.

W bieżącym roku spółka planuje przeznaczyć na powyższe projekty ok. 7 mln zł.
W 2009 r. Grupa Kapitałowa zamierza wprowadzić na rynek nowe produkty w obecnie obsługiwanych segmentach rynku przetworzonej żywności. W planach jest także oferowanie produktów w nowych rodzajach opakowań, łatwiejszych w użyciu i atrakcyjniejszych dla konsumenta (np. produkty mączne – Cenos) Nowe flagowe produkty Grupy na 2009 r. to: warzywno-mięsne mieszanki mrożone, pasztety w opakowaniach klipsowanych oraz ryż w nowej formie opakowania – kulki.

POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę