Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Piwo ma nowego rywala. Zaskakujące wyniki sprzedaży

5 stycznia 2016

Popularny na Zachodzie cydr podbija teraz nasz rynek. Trunek z jabłek o niskiej zawartości alkoholu trafi teraz do sklepu. Bardzo popularny na Wyspach Brytyjskich, w Hiszpanii i we Francji, a w Polsce dostępny głównie w restauracjach napój ma szanse podgryźć najpopularniejsze w naszym kraju piwo.

Na rynek wchodzi właśnie Klin Business z marką Lajk. Napój już jest dostępny we wszystkich bardziej popularnych restauracjach i barach w Warszawie.

Firma planuje ekspansję w innych miastach oraz wejście do supermarketów. Na początek trunek ma być dostępny w takich sklepach jak Alma, Bomi i w sklepach alkoholowych. Na półki ma trafić także nowa, mniej wytrawna odmiana. Cydr zawiera ok. 8 proc. alkoholu.

Na rynek próbowały wejść także Browary Regionalne Łomża ze swoim Shade Ci-der. Urząd celny zakwestionował jednak dystrybucję cydru bez banderoli i firma musiała wycofać produkt.

Sprzedaż cydru w Polsce sięga już kilkudziesięciu tysięcy butelek miesięcznie. Czy będzie w stanie konkurować z piwem? Obecnie cena butelki cydru w restauracji kosztuje od 7 do 10 zł. To mniej więcej tyle, ile piwo w restauracji w Warszawie.

 


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę