Popularny na Zachodzie cydr podbija teraz nasz rynek. Trunek z jabłek o niskiej zawartości alkoholu trafi teraz do sklepu. Bardzo popularny na Wyspach Brytyjskich, w Hiszpanii i we Francji, a w Polsce dostępny głównie w restauracjach napój ma szanse podgryźć najpopularniejsze w naszym kraju piwo.
Na rynek wchodzi właśnie Klin Business z marką Lajk. Napój już jest dostępny we wszystkich bardziej popularnych restauracjach i barach w Warszawie.
Firma planuje ekspansję w innych miastach oraz wejście do supermarketów. Na początek trunek ma być dostępny w takich sklepach jak Alma, Bomi i w sklepach alkoholowych. Na półki ma trafić także nowa, mniej wytrawna odmiana. Cydr zawiera ok. 8 proc. alkoholu.
Na rynek próbowały wejść także Browary Regionalne Łomża ze swoim Shade Ci-der. Urząd celny zakwestionował jednak dystrybucję cydru bez banderoli i firma musiała wycofać produkt.
Sprzedaż cydru w Polsce sięga już kilkudziesięciu tysięcy butelek miesięcznie. Czy będzie w stanie konkurować z piwem? Obecnie cena butelki cydru w restauracji kosztuje od 7 do 10 zł. To mniej więcej tyle, ile piwo w restauracji w Warszawie.