Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Pierwszy rok kampanii Stawiam na mleko! już za nami

28 listopada 2008
Minął pierwszy rok kampanii promującej mleko i produkty mleczne „Stawiam na mleko!”. W tym czasie w ramach działań o charakterze bezpośrednim w całej Polsce przeprowadzono akcje informacyjno-edukacyjne skierowane do dzieci w wieku 7-13 lat oraz ich opiekunów.  

Na aktywności związane z pierwszym rokiem „Stawiam na mleko!” składały się działania pośrednie związane z masowym dotarciem do grupy docelowej, m.in.: kampanie telewizyjne (wiosenna i jesienna), prasowe (ze szczególnym uwzględnieniem prasy kobiecej), internetowe i przez serwis www.stawiamnamleko.pl, a także lokalne kampanie outdoorowe oraz Public Relations. Dodatkowo komunikację masową wspierały działania bezpośrednie prowadzone w poszczególnych miejscowościach w Polsce w ramach Konwoju Mlecznego, który docierał do dzieci i ich rodziców w szkołach oraz centrach miast. W ramach Mlecznej Ekspedycji organizowano spotkania z uczniami szkół podstawowych, podczas których w formie zabaw edukowano na temat korzyści ze spożywania mleka i produktów mlecznych.    

W pierwszym roku kampanii „Stawiam na mleko!” przyjęto szereg wskaźników liczbowych, dzięki którym możliwe było określenie poziomu zrealizowanych założeń. Jak wynika z podsumowania wszystkie wskaźniki zostały osiągnięte, a w wielu przypadkach, jak m.in. liczba emisji prasowych w mediach czy dni ekspozycji kampanii outdoorowej w miastach udało się uzyskać lepsze efekty, niż zakładano. Jedynym wyjątkiem w wypełnieniu wszystkich założeń I roku kampanii była liczba szkół podstawowych objętych programem. Oszacowano, że będzie to 108 szkół, w praktyce okazało się jednak, że w odwiedzanych miastach w sumie są tylko 104 szkoły podstawowe.

W ramach działań w 2008 roku Mleczny Konwój dotarł do ponad 39 tys. dzieci w 37 miastach w całej Polsce, w których blisko 47 tys. osób odwiedziło Truck Mleczny. W czasie imprez w miastach rozdano 96 tys. próbek mlecznych, 570 tys. materiałów promocyjnych, oraz ponad 91 tys. gadżetów reklamowych. W konkursie wiedzy o mleku i produktach mlecznych „Podaj dalej” udział wzięło prawie 16 tys. osób, wśród których rozlosowano 216 nagród. Podczas mlecznych zabaw dzieci ponad 1060 razy układały wielkie uliczne puzzle i wykonały w sumie 988 rysunków, zużywając do tego 40 pudełek kredek. Za pośrednictwem internetu kampania dotarła do 2 890 094 internautów; zarejestrowano ponad 40 tys. wejść do serwisu „Stawiam na mleko!”.

W 2008 roku program „Stawiam na mleko!” objął swoim zasięgiem następujące województwa: mazowieckie, podlaskie, lubelskie, warmińsko-mazurskie, pomorskie, kujawsko-pomorskie oraz zachodnio-pomorskie. W drugim roku kampanii planowane jest odwiedzenie miast położonych w centralnej i południowej Polsce, m.in. w województwach śląskim, małopolskim, podkarpackim i lubelskim. Kontynuowane będą działania edukacyjno-informacyjne skierowane do dzieci w wieku 7-13 lat oraz ich opiekunów. W 2009 roku Mleczna Ekspedycja dotrze do kolejnych 36 miast w całej Polsce oraz 108 szkół podstawowych. Aktywności o charakterze bezpośrednim wzmocnione zostaną działaniami promocyjnymi i informacyjnymi w mediach tradycyjnych i internetowych oraz za pomocą nośników i gadżetów reklamowych. Dodatkowo w ramach akcji odbędą się promocje mleka i produktów mlecznych w 180 sklepach na trasie Konwoju Mlecznego.

Za kampanię „Stawiam na mleko!” odpowiada Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich, przy współpracy
z Agencją Rynku Rolnego. Kampania finansowana jest ze środków Funduszu Promocji Mleczarstwa, przy wsparciu Unii Europejskiej oraz Rzeczpospolitej Polskiej. Realizowanie kampanii powierzono firmie CAM Media S.A., która została wyłoniona w przetargu jako organizacja wdrażająca. Działaniami z zakresu PR zajęła się agencja Propublic.

„Stawiam na mleko!” to pierwsza tego typu kampania w Polsce. Jako jedyny kraj spośród 6 państw Wspólnoty program otrzymał dofinansowanie do działań edukujących w kierunku zwiększenia spożycia mleka i produktów mlecznych. UE najwyżej oceniła projekt przygotowany przez KZSM i przyznała Polsce 4,9 mln euro dofinansowania, 3 mln euro pochodzi z budżetu RP, pozostała część od producentów mleka, którzy wpłacają na konto Funduszu Promocji Mleczarstwa 0,1 gr. od każdego kupionego litra mleka.


****

Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich Związek Rewizyjny jest największą organizacją
w sektorze mleczarskim w Polsce, działającą od maja 1991 roku. Jest on dobrowolną samorządną organizacją, zrzeszającą spółdzielnie mleczarskie oraz inne spółdzielnie, których przedmiot działania wiąże się bezpośrednio lub pośrednio z produkcją, przetwórstwem i obrotem mlekiem i jego przetworami. Podstawowym celem KZSM Związku Rewizyjnego jest pomoc zrzeszonym spółdzielniom w ich działalności statutowej, reprezentowanie i obrona interesów polskiego mleczarstwa oraz dostosowanie tego sektora do wymogów Unii Europejskiej. Obecnie KZSM zrzesza 120 członków, w tym 110 spółdzielni mleczarskich oraz 10 spółdzielni działających na rzecz mleczarstwa.
****
Agencja Rynku Rolnego została powołana w 1990 roku do stabilizacji rynku rolnego i ochrony dochodów uzyskiwanych z produkcji rolniczej, od 1 maja 2004 roku jest agencją płatniczą i działa zgodnie z prawodawstwem unijnym. ARR jako agencja płatnicza - po uzyskaniu akredytacji - administruje w Polsce wybranymi mechanizmami Wspólnej Polityki Rolnej Unii Europejskiej. Jednym z nich jest „Wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych”. Celem mechanizmu jest doprowadzenie do wzrostu popytu na produkty objęte wsparciem, poprzez m.in. zachęcanie do ich konsumpcji, wzmacnianie ich wizerunku w oczach konsumentów oraz informowanie o określonych cechach, zaletach gwarantujących wysoką jakość produktów objętych promocją.
****
CAM Media S.A. to spółka mediowa specjalizująca się w niestandardowej komunikacji marketingowej. Posiada sześć wyspecjalizowanych działów, które oferują usługi takie jak reklama na środkach transportu, reklama wielkopowierzchniowa na fasadach budynków, instalacje reklamowe w przestrzeni miejskiej oraz w obszarze nowoczesnego handlu (centra handlowe, sieci hipermarketów i supermarketów). CAM Media proponuje swoim klientom kreatywne i spektakularne rozwiązania i jest liderem jakości na rynku transit advertising w Polsce. W 2007 roku zrealizowała ponad 240 różnego typu projektów w zakresie niestandardowej komunikacji.

POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę