Jak podał ,,Puls Biznesu'', Piątnica wchodzi na wart ponad 2 mld zł polski rynek jogurtów w mało korzystnym momencie. Od kilkunastu miesięcy producenci mówią o stagnacji czy wręcz kurczeniu się kategorii.
Tomasz Głasek, dyrektor handlowy Piątnicy zauważa na łamach Pulsu Biznesu, że od kilku lat rośnie w Polsce popularność jogurtów typu bałkańskiego, m.in. greckich, charakteryzujących się wysoką zawartością tłuszczu i używanych przede wszystkim do sałatek. Podkreśla, że jego firma wprowadziła do sprzedaży właśnie taki typ jogurtu, ale z zerową zawartością tłuszczu, bardzo wysoką zawartością białka, a do tego z owocami.
W Polsce to pierwszy taki produkt na rynku, ale w USA już zdążył zrobić furorę zawłaszczając 40 proc. rynku jogurtów, a produkująca go na początku nieznana firma Chobani rywalizuje tam jak równy z równym z Danon'em - czytamy w Pulsie Bznesu.
OSM Piątnica zakończyła 2013 r. z przychodami na poziomie 847 mln zł. W tym roku celuje w 900 mln zł.