Ptak_Waw_CTR_2024

Pękło serce Kamy

5 sierpnia 2003

Za około 107 milionów złotych będzie można kupić firmę Kama Foods z Brzegu, niegdyś głównego gracza na rynku sprzedaży margaryn.

Najbardziej znanym produktem Kamy była margaryna pod tą samą nazwą, która niemal wszystkim kojarzy się z reklamą "Serce jak dzwon". Kama okres wielkiej prosperity miała pod koniec lat 90., gdy przejęło ją amerykańskie konsorcjum White Eagle Industries. Firma stała się trzecim graczem na rynku sprzedaży margaryny, a olej rzepakowy dostarczała miedzy innymi do polskiego oddziału sieci Mc Donalds.

Ostatnio zadłużenie Kamy przekroczyło 400 milionów złotych. W czerwcu bieżącego roku ogłoszono jej upadłość. Syndyk brzeskiej olejarni zakończył już czynności inwentaryzacyjne i przygotował przedsiębiorstwo do sprzedaży. Wycenił je na 107 milionów złotych. Na sprzedaż spółki nie zgodził się jednak sędzia komisarz nadzorujący proces upadłościowy. Sąd nie mógł zgodzić się na sprzedaż, bo wciąż nie rozpatrzono skargi złożonej przez Zarząd Kamy Foods, który oprotestował wyrok o upadłości firmy.

Sąd zezwolił jednak na prowadzenie działalności gospodarczej w zakładzie i obecnie jedna z firm branżowych składuje w Brzegu rzepak i pszenicę. Syndyk zwrócił się także do Zarządu  i Rady Nadzorczej Kamy Foods o wycofanie zażalenia na wyrok o upadłości co umożliwi mu dokończenie pracy, czyli sprzedaż spółki. Do tej jednak pory pisma nie dotarły do adresata.


POWIĄZANE

Obecnie 29,7% konsumentów regularnie kupuje w promocjach 20-40% żywności. Główni...

Zyskuje rynek najmu długoterminowego [RAPORT EFL] Pomimo rozwoju różnych środków...

W październiku odbyło się spotkanie zorganizowane przez Copa-Cogeca, w którym uc...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę