O promocji polskiej żywności 27 stycznia 2015 roku dyskutowano podczas wspólnego spotkanie kierownictw Ministerstwa Gospodarki oraz Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Omówiono na nim przede wszystkim tematy związane z promocją polskiej żywności oraz wsparciem dla eksporterów.
Jak informuje resort gospodarki przeanalizowano m.in. założenia i perspektywy związane z programem promocji „Aktywizacja eksportu na wybranych rynkach”. Jest on realizowany na rynkach, istotnych z punktu widzenia możliwości rozwoju polskiego eksportu. W jego ramach wspierane i promowane są sektory najbardziej dotknięte spadkiem eksportu.
Dyskutowano ponadto o działaniach podejmowanych na rzecz promocji przedsiębiorstw wiejskich i rolno-spożywczych oraz możliwościach wsparcia dla polskich producentów.
Jak zaznaczył w trakcie spotkania minister rolnictwa Marek Sawicki, mamy wiele gospodarstw wielkotowarowych, które są zapleczem polskiego eksportu, ale nie możemy też zapominać o 700 tys. gospodarstw o powierzchni kilku, kilkunastu hektarów, które mogą uzyskać samodzielność ekonomiczną dzięki sprzedaży bezpośredniej. Mamy jak podkreślał Sawicki potencjał stać się liderem w przetwarzaniu żywności w gospodarstwach i możemy pod tym względem dogonić Austrię.