Polska Żywność na Wspólnym Rynku UE: bezpieczeństwo, wysoka jakość, oryginalny smak.
Produkcja i przetwórstwo żywności to polska specjalność. Surowce pozyskane z
terenów o niskim nasyceniu środkami chemicznymi stosowanymi w uprawach,
przetwarzane są w oparciu o najnowocześniejsze technologie. Mimo ekspansji
miedzynarodowych koncernów i ich znaczącego udziału rynkowego (40%), wciąż
decydujący jest udział w rynku
małych i średnich firm zbudowanych na polskim
kapitale. Przedsiębiorcy modernizują swoje zakłady, stosują skuteczne systemy
kontroli i zarządzania. Towarzyszy temu nasilenie prac w zakresie wprowadzenia
skutecznych systemów ochrony środowiska. Polscy producenci żywności oferują
swoim partnerom handlowym nie tylko dobry produkt, ale także mogą wylegitymować
się wymaganymi certyfikatami, które budują zaufanie w kontaktach handlowych.
Okres dostosowywania się Polski do standardów unijnych zaowocował wzrostem
wymiany handlowej z UE.
Coraz większa liczba europejskich konsumentów ma okazję przekonać się jak smakują polskie specjały. Wielu rodzimych przetwórców mięsa oferuje niepowtarzalne gdzie indziej wyroby: kiełbasy, kabanosy, wędzonki, pieczenie, salcesony, konserwy, smalec. O ich smaku decyduje nasza kultura wytwarzania i tradycje przetwórców przenoszone z pokolenia na pokolenie. Polskie piekarnie są niedosięgnione w oferowaniu wyjątkowego produktu, jakim jest chleb. Polskie mleczarstwo skupując coraz wiecej mleka w klasie ekstra, proponuje ofertę przetworów mlecznych nieustepującą propozycji renomowanych firm europejskich. Bogata jest oferta w dziedzinie przetwórstwa owocowo-warzywnego, w tym soków i napojów owocowych. Przetwory z ryb, spełniając wysokie standardy bezpieczeństwa i jakości, osiągają najwyższe notowania rynkowe. Gęś z Pomorza to prawdziwy polski rarytas. Naszą ofertę z powodzeniem mogą ukoronować znane markowe polskie wódki, miody pitne i nalewki. A polskie potrawy i wyroby regionalne zasługują na pełną ochroną zarówno na rynku europejskim, jak i krajowym. Aby utrzymać wysoką jakość i nadążać za konsumenckimi gustami łączne nakłady inwestycyjne w ciągu roku przekraczają 1 miliard USD.
Ponad 20 tys. firm, z czego 95% to prywatna
własność, jest potencjalnym partnerem przedsiębiorców z UE. Umacnia się pozycja
kapitału krajowego dzięki dostosowaniu zakładów do Unijnych wymagań sanitarnych
i weterynaryjnych. Tempo rozwoju przemysłu żywnościowego w Polsce osiągać będzie
w najbliższych latach 4-5%. Kierują nim nowocześnie myślący i
przedsiębiorczy
ludzie, którym może zaufać nie tylko konsument z Polski,
ale także z dowolnego zakątka Europy. Dzięki nim w ciągu ostatnich 3 lat
wydajność pracy poprawiła się o 25%, a zużycie energii zmniejszyło się o ponad
30%. Łatwiejszy kontakt z nimi można uzyskać poprzez Polską Izbę Biznesu
Żywnościowego, którą przedsiębiorcy ci powołali, jako odpowiednik organizacji
sektorowych działających w innych krajach europejskich.
KONGRES POLSKA ŻYWNOŚĆ to zarówno czas na podsumowanie naszych osiągnięć w produkcji żywności, jak i określenie perspektyw rozwoju. CELEM JEST ZADOWOLONY KONSUMENT.
Główni uczestnicy
12
głównych powodów dla których warto uczestniczyć w
konkursie
Kodeks Etyki Biżnesu Żywnościowego
Druk rejestracyjny
Opłata za uczestnictwo