Ptak_Waw_CTR_2024
Green Gas Poland

O konkurencyjności polskiej żywności

7 kwietnia 2008
W poniedziałek 7 kwietnia 2008 roku Hotelu Westin w  Warszawie Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości organizuje  konferencję pod tytułem „Konkurencyjność polskiej żywności na świecie”. W obradach uczestniczyć będą przedstawicieli rządu, resortu rolnictwa, agencji rządowych, parlamentarzyści oraz właściciele największych działających na terenie naszego kraju  firm branży spożywczej oraz z przedstawicieli banków obsługujących sektor, spożywczy i  eksperci  oraz doradcy  zajmujący się problematyką rynku spożywczego w Polsce.
Jak zapowiadają organizatorzy celem konferencji będzie przede wszystkim uświadomienie opinii publicznej  czym grozi i skutkuje brak skoordynowanej polityki i strategii związanej z promocją polskiej żywności na świecie.
Program konferencji
8.30 Rejestracja

9.00-11.30 O promocji polskiej żywności

Strategia i polityka w sprawie promocji.
- Jaka jest strategia i polityka rządu w sprawie promocji polskiej żywności?
- Kto skoordynuje działania służące powstaniu spójnej strategii promocji żywności?
- Rola Agencji Rynku Rolnego o najnowszej strategii promocyjnej polskiej żywności.
- Czy producenci żywności zyskają na nowej polityce działań promocyjnych i informacyjnych Unii Europejskiej?
- Jak wykorzystać zmiany w regulacjach unijnych, aby usprawnić prawo krajowe i tym samym korzystanie z pieniędzy na promocje przez producentów?

Rekomendacje dla Polski i polskich producentów żywności.
Charakterystyka obecnego systemu i jego uproszczenie w propozycjach KE. Proponowane zmiany z korzyścią do producentów chcących skorzystać z pieniędzy na promocję. Dlaczego konieczna jest zmiana obecnego systemu?

Finansowanie strategii promocji polskiej żywności.
Dlaczego nadal nie mamy „Ustawy o funduszach promocji”?
W ramach „Ustawy o funduszach promocji” możemy rocznie przeznaczyć na działania informacyjne i promocyjne ok. 40 mln złotych. Skierowanie tych pieniędzy, w ramach wkładu krajowego, do funduszy unijnych umożliwiłoby nam skorzystanie z kwoty ok. 100 mln złotych przeznaczanych rocznie na promocję polskiej żywności.

Branżowe programy promocyjne – doświadczenia z przygotowania i z realizacji: pozytywne i negatywne; kłopoty, bariery do usunięcia:
- promocja polskiego mleka
- promocja polskiego mięsa
- promocja warzyw i owoców
- promocja polskiej wódki.

11.30-12.00 Przerwa kawowa


12.00-14.45 Jak budować przewagę konkurencyjną? Fundusze UE dla branży żywnościowej

Fundusze Unii Europejskiej

- PROW 2007-2013 szansą rozwoju przedsiębiorstw z sektora rolno-spożywczego?
- Minister rolnictwa zapowiada rewolucję w dotacjach dla firm:
 Na czym polegają zapowiadane zmiany kryteriów rozdziału środków w ramach PROW?
 Kto dostanie dofinansowanie?
 Kiedy wystartują programy dla firm spożywczych?

Finansowanie eksportu czyli bezpieczna ekspansja

Rola rozwiązań teleinformatycznych w budowaniu konkurencyjności:
- Dostosowanie rozwiązań do wymagań branży spożywczej.
- Kontrola pochodzenia produktów gotowych, monitoring przepływu surowców i komponentów.
- Usprawnianie współpracy z klientami, kooperantami i dostawcami.

14.45-15.30 Lunch



POWIĄZANE

Siedem do dziewięciu na dziesięć nowych kombajnów zamawianych przez farmerów w W...

Już nie odmrożony VAT, lecz susza i jej skutki będą w najbliższych miesiącach je...

Tak dobrych wiadomości jak dziś, e-petrol.pl nie miał od roku - z najnowszego ba...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę