25 lipca 2014 weszła w życie nowe przepisy dotyczące informowania o cenach towarów i usług.
Ustawa wprowadza rozwiązania bardziej przyjazne przedsiębiorcy i klientowi, np. stosowanie wywieszek cenowych lub cenników elektronicznych. Zgodnie z ustawą w przypadku rozbieżności lub wątpliwości co do ceny, konsument będzie miał prawo żądania sprzedaży towaru lub usługi po cenie dla niego najkorzystniejszej. Jednocześnie ustawa znosi obowiązek tzw. metkowania, tj. oznaczania ceną każdej sztuki towaru i wprowadza pojęcie „eksponowania” cen. Cena powinna być uwidoczniona tak, by kupujący nie miał żadnej wątpliwości co do jej wysokości.
Zgodnie z nowymi regulacjami sprzedawcy będą mieli obowiązek informowania o przyczynie przeceny towarów. Za naruszenie tych przepisów oraz regulacji dotyczących uwidaczniania cen będzie grozić kara do 20 tys. zł. Jeśli do ich złamania dojdzie trzykrotnie w ciągu roku, licząc od dnia, w którym stwierdzono naruszenie tych obowiązków po raz pierwszy, kara wyniesie do 40 tys. zł.