FAMMU/FAPA podaje, że w dniu 18 listopada br. Komisja Europejska zaaprobowała nowe 14 programów promujących unijne produkty w 11 krajach członkowskich. Tym razem wszystkie programy dedykowane są do rynku owoców i warzyw i mają być wsparciem dla unijnego kryzysu E- coli na rynku owoców i warzyw.
Programy promujące mają dotyczyć zarówno wsparcia na unijnym rynku jak i na rynkach państw trzecich. Łączna wartość kampanii promocyjnych oszacowana została na 34,1 mln euro, z czego 17,0 mln euro - dokładnie 50% ma pokryć jak zawsze budżet unijny.
W sumie zgłoszonych przez kraje członkowskie zostało 17 programów na łączną sumę 40,1 mln euro, z tego wybrano właśnie wspomniane 14 - 11 z nich będzie promowało owoce i warzywa na unijnym, wewnętrznym rynku, a pozostałe 3 na rynkach trzecich w tym w Rosji, Chinach i na Ukrainie. Pozostałe szczegóły w najbliższym wydaniu raportu kwartalnego.