Komisja Europejska zatwierdziła polski projekt kampanii promującej mleko i przetwory mleczne. Kampania ruszy jesienią i będzie odbywała się pod hasłem "Mam kota na punkcie mleka" - poinformowała Polska Izba Mleka.
Organizatorem kampanii jest Polska Izba Mleka (PIM), we współpracy z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka. Kampania potrwa trzy lata i finansowana będzie ze środków Unii Europejskiej, budżetu państwa oraz Funduszu Promocji Mleka.
Do KE wpłynęło 41 projektów działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych, przygotowanych przez różne kraje. Spośród nich KE zaakceptowała do realizacji 20 - w tym dwa z Polski (drugą polską kampanią będzie promocja mięsa wysokiej jakości, realizowana przez Polski Związek Producentów Bydła Mięsnego).
Budżet na akcje "Mam kota na punkcie mleka" wynosi 2,4 mln euro. Kampania promować będzie mleko, sery i napoje mleczne. Skierowana będzie do dzieci w wieku 8-13 lat oraz matek i opiekunów dzieci.
Działania prowadzone będę w 20 miastach Polski. Cel kampanii - to zbudowanie świadomości na temat wartości odżywczych i zdrowotnych mleka i jego przetworów. Chodzi również o poprawę wizerunku polskich produktów mleczarskich oraz wzrost konsumpcji. W ramach kampanii zaplanowano działania informacyjno-promocyjne, które mają spowodować, że kupujący produkty mleczne będą się kierowali ich zaletami, a nie jedynie ceną.
"Znaczną część działań prowadzić będziemy w szkołach i we współpracy ze szkołami, aby przekaz, który kierować będziemy do grupy docelowej, stał się nieodłącznym elementem codziennej edukacji" - powiedziała dyrektor Biura PIM Agnieszka Maliszewska.
Kampania wystartuje jesienią br. i potrwa do połowy 2015 roku.