Wybór małej firmy i użytkownika indywidualnego determinowany jest nadal głównie ceną i marką producenta. Parametry techniczne często schodzą na drugi plan. Klienci kupują też komputery bez systemu operacyjnego Windows. Oznacza to zazwyczaj kilkaset złotych oszczędności w cenie całego komputera.
Głównym kryterium pozostaje cena. Sukces Acera to efekt połączenia korzystnej ceny z interesującymi konfiguracjami i znaną marką. Podobny tropem podąża np. Fujitsu-Siemens Computer. W przypadku zbliżonej ceny, klienci zaczynają porównywać konfigurację – mówi Jarosław Smulski, analityk IDC Central Europe.
Markowy notebook można kupić w ofertach promocyjnych za niespełna 2 tys. złotych. Jeszcze rok temu taka cena byłaby niewyobrażalna. Producenci ostrzegają jednak, że taniej już nie będzie. W przyszłym roku może nawet wystąpić lekki wzrost – mówi Robert Grosiak, product manager w polskim oddziale Fujitsu-Siemens Computer.