OPOLAGRA_2025

Notebook dostępny dla każdego

7 października 2005
Krajowy rynek notebooków rośnie w zawrotnym tempie, a producenci prześcigają się w promocjach, by przekonać do siebie klientów. Rynek notebooków w Polsce wzrasta rokrocznie w tempie przekraczającym 30 proc.

Wybór małej firmy i użytkownika indywidualnego determinowany jest nadal głównie ceną i marką producenta. Parametry techniczne często schodzą na drugi plan. Klienci kupują też komputery bez systemu operacyjnego Windows. Oznacza to zazwyczaj kilkaset złotych oszczędności w cenie całego komputera.

Głównym kryterium pozostaje cena. Sukces Acera to efekt połączenia korzystnej ceny z interesującymi konfiguracjami i znaną marką. Podobny tropem podąża np. Fujitsu-Siemens Computer. W przypadku zbliżonej ceny, klienci zaczynają porównywać konfigurację –  mówi Jarosław Smulski, analityk IDC Central Europe.

Markowy notebook można kupić w ofertach promocyjnych za niespełna 2 tys. złotych. Jeszcze rok temu taka cena byłaby niewyobrażalna. Producenci ostrzegają jednak, że taniej już nie będzie. W przyszłym roku może nawet wystąpić lekki wzrost –  mówi Robert Grosiak, product manager w polskim oddziale Fujitsu-Siemens Computer.


POWIĄZANE

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. Syst...

Ruszył sezon pełen wyzwań i szans dla pszczelarzy Tegoroczny sezon miodowy rozpo...

Prezydent Andrzej Duda zaprosił na spotkanie Prezydenta elekta Karola Nawrockieg...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę