Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Niezwykłe właściwości zwykłych owoców

19 grudnia 2014
W krajach Unii Europejskiej Polska jest od kilku lat największym producentem malin i porzeczki czarnej, oraz znaczącym w produkcji truskawek i borówki wysokiej, o powierzchni plantacji 125 tys. hektarów (31% upraw sadowniczych). Łącznie w 5 ostatnich latach wyeksportowano około 225 tys. ton świeżych owoców jagodowych o wartości 240 mln euro.
Powyższe dane skłoniły cztery organizacje: Związek Sadowników RP, Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej, Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki, oraz Krajowe Stowarzyszenie Plantatorów Czarnych Porzeczek do podjęcia współpracy w zakresie promocji owoców jagodowych najpierw na rynku polskim, a docelowo na rynku europejskim.



Kampania „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców” będąca elementem programu informacyjno – promocyjnego ubiegała się o dofinansowanie ze środków UE i budżetu krajowego, w ramach mechanizmu WPR administrowanego przez Agencję Rynku Rolnego „Wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych”. W ostatnich dniach program uzyskał akceptacje Komisji Europejskiej i do 28 stycznia 2015r. zostanie podpisana umowa na jego realizację.

- Poprzez realizację zaplanowanych działań kampanii w Polsce, Austrii, Szwecji, Finlandii oraz Czechach chcemy zbudować pozytywną postawę konsumenta wobec promowanych produktów takich jak: borówka wysoka, truskawka, malina i porzeczka czarna, a tym samym spowodować wzrost ich spożycia. Nasze owoce są znakomitej jakości,  mają niepowtarzalny smak oraz wartości odżywcze. Śmiało mogą konkurować na rynku europejskim jak i światowym.  Już dziś są bardzo dobrze postrzegane przez konsumentów, m.in. dlatego 80 % krajowej produkcji borówki wysokiej jest eksportowane – mówi – podkreśla Mirosław Maliszewski


Działania podejmowane w ramach unijnej kampanii w latach 2015-2017  kierowane będą  głównie do kobiet prowadzących gospodarstwa domowe , dzieci i młodzieży w placówkach szkolnych lekarzy i dietetyków i przedstawicieli firm dystrybucyjnych oraz sieci handlowych.

Szacowana wartość budżetu programu do wykorzystania na trzy lata wynosi 4 mln Euro netto . W ramach tej kwoty chcemy dotrzeć do wybranych grup odbiorców poprzez -kampanię w prasie konsumenckiej, która będzie polegała na reklamie w znanych czasopismach kobiecych i kulinarnych o zasięgu ogólnokrajowym. Ma ona na celu zachęcenie konsumentów do poznania walorów odżywczych owoców jagodowych i ich przetworów, a tym samym do częstszego  i regularnego ich spożywania i  kampania w prasie branżowej będzie polegała na zaprezentowaniu potencjału produkcyjnego owoców jagodowych, a także zachęcenie potencjalnych partnerów biznesowych do podjęcia współpracy w zakresie sprzedaży krajowej oraz eksportu.
 Kampania internetowa będzie polegała  przede wszystkim na  stworzeniu strony internetowej poświęconej kampanii, która ma na celu wykreowania owoców jagodowych i ich przetworów jako smacznej i zdrowej przekąski dostępnej przez cały rok także w formie przetworzonej,zamieszczeniu cykl artykułów sponsorowanych w portalach   i  umieszczeniu strony wysoko w organicznych (naturalnych) wyszukiwaniach dla danej frazy lub słowa kluczowego. Pełna optymalizacja wszystkich stron (tzw. „On page”) wraz z działaniami zewnętrznymi (tzw. „Off page”) powodują naturalny wysoki wynik w wyszukiwarkach internetowych.
-Kampania reklamowa ma na celu wykreowanie i utrwalenie wizerunku owoców jagodowych i ich przetworów jako smacznych, zdrowych i wartościowych. Będzie ona realizowana poprzez umieszczenie bilbordów w centrach miast lub reklam na środkach komunikacji miejskiej.

     Głównym celem prowadzenia  takich działań jest zachęcenie konsumentów z państw docelowych do częstszego spożywania promowanych produktów  z uwagi na ich walory smakowe, odżywcze i jakość. A tym samym wzbudzenie popytu na rynku i  nakłonienie  dystrybutorów do wzbogacenia oferty handlowej  o promowany produkt.  


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę