Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej w styczniu rozpoczął realizacje nowej kampanii informacyjno-promocyjnej ,,Niezwykłe właściwości zwykłych owoców", której celem wzrost spożycia owoców jagodowych (wsparciem objęte będą truskawka, maliny, borówka amerykańska, porzeczki) w szczególności wśród dzieci i młodzieży, wyrobienie zdrowych nawyków żywieniowych oraz wzrost eksportu owoców jagodowych i ich przetworów. Działania promocyjne będą prowadzone jednocześnie na 5 rynkach – polskim, austriackim, szwedzkim, fińskim i czeskim.
Kampania realizowana będzie we współpracy ze Stowarzyszeniem Plantatorów Borówki Amerykańskiej, Plantatorów Porzeczek oraz Plantatorów Truskawki od stycznia do grudnia 2014. Szacunkowy budżet programu to 700 000 zł, a proponowana wysokość wsparcia z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw Agencji Rynku Rolnego to około 630 000 złotych.