Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

(Nie)przejezdne drogi na Euro 2012...

26 stycznia 2012
Krajowa autostrada A2 zostanie uruchomiona na mistrzostwa Euro 2012, mimo że nie będzie na niej wierzchniej warstwy... asfaltu - podaje Dziennik Gazeta Prawna.
Choć Ministerstwo Transportu i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiadają, że w czerwcu kibice piłkarscy bez trudu dojadą na stadiony, to wcale nie jest to takie pewne. Wygląda na to, że niektóre bardzo ważne odcinki tras ekspresowych i autostrad w ogóle nie zostaną oddane do użytku, a kilkaset kilometrów innych otrzyma status „przejezdne”. Podróżowanie po nich wcale nie będzie odbywało się „bez trudu”, bo mogą się pojawić na nich np. ograniczenia prędkości.

Zgodnie z projektem ustawy sankcjonującej pojęcie „przejezdności” (jeszcze w tym tygodniu pochylić ma się nad nią Komitet Stały Rady Ministrów), aby zarządca drogi mógł oddać ją do użytku, wystarczy zgoda inspekcji nadzoru budowlanego, który stwierdzi, że inwestycja spełnia wymagania określone przez prawo budowlane. Prace wykończeniowe (np. stawianie ekranów akustycznych) inwestor będzie mógł prowadzić już po otwarciu drogi. Pytanie, kto będzie ponosił odpowiedzialność, gdy na takiej przejezdnej drodze dojdzie do poważnego wypadku. – Zarządca drogi, który odebrał inwestycję – odpowiada Wojciech Malusi, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa. Jego zdaniem ustawa to naginanie prawa dla potrzeb politycznych i przyniesie więcej szkód niż pożytku.

O obecnym bałaganie na drogach najlepiej świadczy to, że na pięć miesięcy przed turniejem sam resort transportu nie wie dokładnie, które odcinki uda się otworzyć na Euro. – O liście konkretnych dróg krajowych, które uzyskają przejezdność będzie można mówić w nieodległej perspektywie czasowej – poinformował rzecznik resortu Mikołaj Karpiński. W kuluarach resortu można usłyszeć, że taka lista powstanie za pięć dwunasta, czyli nawet pod koniec maja.

Już jednak pewne jest, że kilku odcinków nie uda się otworzyć na czas. Na trasie S5, która ma połączyć Gdańsk, Poznań i Wrocław, do czerwca uda się otworzyć jeden odcinek – skromne 35 km między Gnieznem a Poznaniem.

Więcej w Dzienniku Gazecie Prawnej




POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę