Niemieckie firmy walczą o polski rynek zamawiania jedzenia przez internet
3 grudnia 2015
Jak podał Puls Biznesu, w ostatnich miesiącach wyścig między trzema niemieckimi liderami zamawiania jedzenia przez internet: Pizza Portalem (własność berlińskiego Delivery Hero), Foodpandą (Rocket Internet braci Samwer) a Pyszne.pl (yd.yourdelivery), nabiera rumieńców. Każdy z trzech graczy zainwestował już u nas przynajmniej po kilka milionów złotych i tym samym ograniczył apetyty lokalnej konkurencji. A warto bić się o każdy kawałek tortu, bo ten puchnie w tempie kilkuset procent rocznie.
Piotr Łagowski, dyrektor generalny Foodpandy na rynki Europy Środkowej i Wschodniej ocenia na łamach Pulsu Biznesu, że do 2020 r. rynek zamówień jedzenia on-line i mobile wzrośnie do 200-250 mln zł rocznie. Z czego 2 na 3 zamówienia będą dokonywane za pośrednictwem aplikacji mobilnych.
Możemy zatem spodziewać się kolejnych wielomilionowych inwestycji, mających na celu nakłanianie Polaków do chwytania za aplikację lub myszkę zamiast dzwonienia po okolicznych knajpach. Jednak, zdaniem przedstawicieli branży, w Polsce nie ma miejsca dla więcej niż dwóch istotnych graczy. Zatem albo ktoś się wykruszy, albo będą fuzje.