Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz chce zorganizować wspólną kampanię promocji jaj, której celem ma być przekaz, że nie ma lepszych jaj niż fermowe oraz przekonanie konsumentów do spożywania 2-3 jaj dziennie.
Kampania ta zdaniem Izby powinna przebić się ponad nieprawdziwy marketing o rzekomo lepszych jajach z przyzagrodowej niekontrolowanej produkcji.
- Niestety w tym przypadku sprawdziła się sentencja: „ jeśli nie opowiesz swojej historii sam, zrobią to za ciebie inni – i może ona nie być tą historią, którą ty chcesz opowiedzieć.” Sentencja ta powinna stanowić motto dla kampanii promocji jaj – informuje Rafał Ratajczak, prezes Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz - Producenci jaj nie powinni godzić się na kreowanie w mediach modelu przyzagrodowej produkcji. Dla fermowej produkcji, zjawisko to staje się coraz bardziej niebezpieczne, ponieważ obecnie walory przyzagrodowej produkcji lansuje resort rolnictwa. Poleca ją jako źródło świeższej żywności, o wyższej jakości bo dostarczanej konsumentom bezpośrednio przez rolników, bez pośredników.
Zarząd Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz wystosował do większości producentów jaj indywidualne listy z propozycjami zorganizowania wspólnej kampanii promocji jaj. Izba liczy n na pozytywny odzew większości producentów.