Adidas, niemiecki koncern produkujący obuwie i odzież sportową, po raz kolejny szokuje. Spółka zrezygnowała ze sprzedaży swoich butów w supermarketach Real. Powód? Nie chce być kojarzona z żywnością - czytamy w "Wall Street Journal".
Sprawa dotyczy zresztą nie tylko Adidasa, ale także należących do Grupy Adidas marek Reebok, Taylor Made oraz Rockport, których nie uświadczymy więcej w sklepach Wal-Mart.
Jak informuje Adidas, powodem zaprzestania sprzedaży jest chęć rozwoju i pozycjonowania marki bliżej grupy docelowej, nastolatków w wieku 14-19 lat.
Decyzja zapadła po gruntownej analizie sprzedaży przeprowadzonej w całej Europie. Oznacza to, iż zaprzestanie sprzedaży w supermarketach w innych krajach europejskich może być również kwestią czasu.
Jak czytamy w oficjalnym komunikacie Grupy Adidas, spółka chce zaprzestać sprzedaży w supermarketach i obecności swoich produktów w sklepach, gdzie sprzedawana jest żywność.
Zdaniem analityków sprzedaż butów w supermarketach jest po prostu dla Adidasa mniej opłacalna niż sprzedaż we własnych sklepach ze względu na mniejszy margines zysków.
- To logiczna decyzja, supermarkety oznaczały mniejszy zysk dla Adidasa - mówi dla WSJ Robert Greil z Merck Finck. - Marża jest większa we własnych sklepach, brak pośredników.
Nastolatkowie więc nie będą musieli spędzać czasu w supermarketach na kupnie butów (pozostawią to miejsce swoim rodzicom), a sami będą zmuszeni do odwiedzania centrów handlowych lub salonów sportowych.
Robert Greil podkreśla, że im produkt jest sprzedawany taniej i w większej liczbie lokalizacji, tym gorzej dla jego wizerunku.
Polacy nie mają takiego dylematu. Nad Wisłą butów marki Adidas w supermarkecie się nie sprzedaje.
Likwidacja kolejek w supermarketach
- W Polsce nie sprzedajemy butów w supermarketach - powiedział Wirtualnej Polsce Krzysztof Sak, Brand Activation Manager w Adidas Poland.
6711821
1