20 lat temu firma Nestlé podjęła decyzję o strategicznym zainwestowaniu w znaną kaliską fabrykę WINIARY, włączając ją tym samym do rodziny Nestlé. Od tego czasu zakład ten przeszedł całkowitą metamorfozę. Inwestor go zmodernizował i zapewnił marce WINIARY silną pozycję na rynku kulinariów. Teraz kaliszanie świętują 20-lecie mariażu polskiej tradycji kulinarnej i światowego know-how.
Na zaproszenie dyrektora fabryki do kaliskiego oddziału firmy Nestlé przybyli dostojni goście, by wspólnie z kierownictwem firmy wspominać 20 lat mariażu WINIAR i Nestlé. W związku z jubileuszem fabrykę odwiedził m.in. Prezydent Miasta Kalisza – Pan Grzegorz Sapiński, Starosta – Pan Krzysztof Nosal oraz przedstawiciele służb porządkowych, instytucji i organizacji, dzięki którym od 20 lat Nestlé z sukcesem rozwija markę WINIARY.
Niektórzy pracownicy WINIAR przyznają, że 20 lat temu mieli obawy o dalsze losy kaliskiej fabryki. Jednak nowy inwestor pozytywnie zaskoczył kaliszan rozpoczętymi tuż po prywatyzacji innowacjami wprowadzanymi w fabryce. Pierwszą inwestycją była modernizacja produkcji przyprawy w płynie, a następnie kotłowni i pozostałych obiektów zakładu. W ciągu ostatnich 20 lat firma Nestlé zmechanizowała, zinformatyzowała i zautomatyzowała cały zakład produkcyjny, a wartość inwestycji wyniosła blisko 400 mln zł. Dziś WINIARY to nowoczesna fabryka i przyjazne miejsce pracy, a Nestlé to znany i szanowany w Kaliszu pracodawca. Zespół fabryki zgodnie twierdzi, że dołączenie do światowej sieci Nestlé umożliwiło im przetrwanie na coraz bardziej konkurencyjnym rynku spożywczym.
Obecnie w fabryce Nestlé w Kaliszu produkuje się łącznie ponad 650 wyrobów takich jak m.in.: sosy i majonezy, na czele z Majonezem Dekoracyjnym – numerem jeden na rynku majonezów w Polsce, zupy instant, buliony, dania gotowe, sosy, „Pomysły na ...”, przyprawy w płynie i inne. W 2014 roku w fabryce w Kaliszu wyprodukowano blisko 70 tys. ton produktów, które trafiły na polski rynek i kolejne kilka tysięcy ton na eksport.
Pracownicy i dyrekcja fabryki poza troską o wyniki biznesowe, są także mocno zaangażowani w życie Kalisza i kaliszan. Od 5 lat sprzątają regularnie Las Winiarski i angażują się w akcję sadzenia drzew w mieście, a także wspierają lokalne wydarzenia sportowe, takie jak np.: Bieg Ptolemeusza. Fabryka regularnie szkoli młodzież. W tym roku na praktyki letnie przyjęto aż 17 osób, studentów i absolwentów, wybranych z setek nadesłanych aplikacji.
– Wierzymy, że aby osiągać długotrwałe sukcesy biznesowe, firma musi przynosić korzyści lokalnej społeczności, w której działa. Zgodnie z tą filozofią działamy w Kaliszu już od 20 lat i jestem głęboko przekonany, że to właśnie dzięki takiemu podejściu, dzięki dwustronnej komunikacji, czyli słuchaniu potrzeb pracowników i otoczenia oraz reagowaniu na nie, te 20 lat to czas wielu sukcesów i stałej obecności marki WINIARY w prawie każdym polskim domu – mówi Maciej Klęczek, Dyrektor Fabryki WINIARY w Kaliszu.
***
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 10 lokalizacjach. W 2014 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.
7293676
1