Jak udało się nam dowiedzieć resort rolnictwa planuje budować system promocji polskiej żywności w oparciu o Agencję Rynku Rolnego. W związku z tym , że rynek żywności w Europie z roku na rok staje się coraz bardziej nasycony polscy producenci żywności powinni szukać rynków zbytu w Azji, na Bliskim Wschodzie czy USA.
Dlatego jak podkreśla Jan Krzysztof Ardanowski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi tak ważna jest obecnie jak promocja polskiej żywności zagranicą Spodziewa się , że dzięki temu zwiększą się możliwości eksportu naszych produktów – rolno spożywczych. Aby jednak tak się stało konieczna jest budowa systemu promocji polskiej żywności bowiem dziś brak jest materiałów promujących polską produkcję spożywczą zagranicą . Obecnie promocją produktów żywnościowych związanych z Polską zainteresowane jest Stowarzyszenie Wędliniarzy i Rzeźników oraz Stowarzyszenie ,,Polska Wódka’’.
Zdaniem Ardanowskiego w promocję polskiej żywności powinny zaangażować się również izby rolnicze.