,,Najlepszy Produkt Okazjonalny – Wielkanoc 2008’’ to nazwa ogólnopolskiego konkursu organizowanego przez redakcję miesięcznika ,,Rzeźnik Polski “. Jego celem jest przede wszystkim wypromowanie przed świętami Wielkiej Nocy nagrodzonych produktów. Jak informują organizatorzy zdobywcy nagród będą mieli możliwość wykorzystania loga konkursu i tytułu ,,Najlepszy Produkt Okazjonalny – Wielkanoc’’ do celów promocyjnych, co na pewno wpłynie na zwiększenie sprzedaży nagrodzonych wyrobów.
Ocena produktów odbywa się w siedmiu kategoriach, ściśle związanych z tradycyjnymi polskimi świętami Wielkanocnymi oraz w jednej kategorii związanej z promocją zdrowego trybu życia: szynka gotowana,
szynka surowa, kiełbasa świąteczna wyrób z mięsa drobiowego, pasztet świąteczny,
okazjonalny (wielkanocny) wyrób specjalny, patery wielkanocne i żywność prozdrowotna.
W tym roku po raz trzeci Komisja Konkursowa, złożona będzie z międzynarodowego jury, w skład którego będą wchodzić kucharze z “Klubu Szefów Kuchni” oraz przedstawiciele organizacji branżowych: Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP, UPEMI. Oceniać będą oni zgłoszone wyroby według między innymi ich wyglądu zewnętrznego, wyglądu na przekroju oraz smakowitości.
Podsumowaniem konkursu będzie ,,Uroczysta Gala Zwycięzców’’, która odbędzie się w dniu 1 marca 2008 r. Zwycięzcy otrzymają statuetki, puchary i dyplomy, pakiety promocyjne (okolicznościowe plakaty, cenówki, naklejki, papier pakowy z okazjonalnym nadrukiem)oraz cenne nagrody rzeczowe ufundowane przez sponsorów.