OPOLAGRA_2025
AgroShow_05_2025_Zielone

Najchętniej e-zakupy robią mieszkańcy mazowieckiego i śląskiego

5 stycznia 2016
Mężczyźni częściej niż kobiety kupują przez internet - wynika z opublikowanego w poniedziałek z badania rynku e-commerce. Wskazano, że zakupy online robi 56 proc. mężczyzn i 44 proc. kobiet.
Z badania Nielsen dla empik.com wynika, że zakupy przez internet chętniej robią młodzi - 58 proc. pytanych w grupie wiekowej 18-25 lat zadeklarowało, że kupuje online. Wśród badanych w wieku 26-35 lat takie zakupy robi 26 proc., a w wieku 36-45 lat - 12 proc., natomiast wśród osób starszych niż 46 lat przez internet kupuje tylko 5 proc.
Najczęściej zakupy w sieci robią osoby z wykształceniem średnim - 55 proc. W sieci kupuje także 28 proc. respondentów z wyższym wykształceniem i 16 proc. z podstawowym lub zawodowym. Najchętniej e-zakupy robią mieszkańcy województw mazowieckiego i śląskiego.
W ankiecie zapytano badanych, jakie produkty kupują tylko przez internet, jakie tylko w sklepach tradycyjnych, a które w obu tych miejscach. Tylko za pośrednictwem internetu najchętniej kupowane są: muzyka w formacie mp3 (22 proc. wskazań), e-booki (19 proc.), wycieczki, bilety lotnicze i rezerwacje hotelowe (17 proc.). Zarówno w internecie, jak i tradycyjnych sklepach chętnie kupowane są: ubrania i buty (60 proc.), telefony komórkowe i akcesoria do nich (59 proc.) oraz sprzęt komputerowy (56 proc.). Badani wybierali tradycyjne sklepy, gdy pytano o zakup mebli (52 proc.) oraz wyposażenia wnętrz i perfumy oraz kosmetyki (po 38 proc.).
Wśród zalet zakupów online respondenci najczęściej wymieniali możliwość dostawy do domu (79 proc.), oszczędność czasu (76 proc.), szeroki wybór produktów (75 proc.), możliwość złożenia zamówienia o dowolnej porze (74 proc.) i konkurencyjne ceny (72 proc.).
Osoby, które nie kupują w sieci tłumaczyły to przyzwyczajeniem (57 proc.), a 42 proc. z nich chce dokładnie obejrzeć produkt przed jego zakupem. 37 proc. obawia się, że otrzyma inny produkt niż zamawiany, a 35 proc. respondentów odstraszają potencjalne problemy z reklamacją i gwarancją, 27 proc. zaś obawia się, że nie otrzyma swojego zamówienia.
Jak wynika z danych podanych przez empik.com z powołaniem na report eHandel Polska 2012, w naszym kraju działa 12 tys. sklepów internetowych, o 12 proc. więcej niż w zeszłym roku.
Badanie Nielsen dla empik.com przeprowadzono w dniach 22 czerwca - 2 lipca 2012 na grupie 1328 osób, metodą wywiadów online.



POWIĄZANE

Pogoda nie rozpieszcza producentów kukurydzy. Siewy na północy i w centrum kraju...

Gwałtowny wzrost niepewności w zakresie handlu i polityki gospodarczej, słabszy ...

Rolnictwo precyzyjne wprowadza nowe technologie, które rewolucjonizują podejście...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę