Polski Cukier” został nagrodzony za szczególnie aktywną promocję swoich produktów, Spółdzielnia SUDOWIA za ciekawą promocję mleka „O!”, a Zakłady VIOLA za interesującą aranżację stoiska oraz fachową, kompetentną i atrakcyjną obsługę. Dodatkową nagrodą dla zwycięzców będzie promocja, jaką zapewni im na swych łamach kwartalnik "Polish Food", wydawany przez ARiMR we współpracy z MRiRW.
Podczas Targów czynne było stoisko informacyjne ARiMR, które tak jak w poprzednich latach cieszyło się dużym zainteresowaniem zwiedzających i wystawców. W licznych informatorach i folderach prezentowano na nim bogatą ofertę wsparcia dla rozwoju i modernizacji przetwórstwa rolno – spożywczego z wykorzystaniem środków z Unii Europejskiej oraz krajowych. O działalności Agencji można było również dowiedzieć się z przygotowanej specjalnie na tę okazję prezentacji multimedialnej. Zainteresowani mogli też zasięgnąć informacji bezpośrednio od dyżurujących na stoisku ekspertów.
Pierwszego dnia Targów zorganizowano seminarium, którego tematem była ocena dotychczasowych działań na rzecz wsparcia przetwórstwa rolno – spożywczego oraz jego dalsze możliwości. Uczestniczyło w nim wielu przedsiębiorców reprezentujących liczne branże przemysłu spożywczego, przedstawicieli banków i podmiotów zajmujących się doradztwem rolniczym, dziennikarzy.
Podsumowując seminarium, minister rolnictwa i rozwoju wsi Jerzy Pilarczyk przypomniał, że przemysł rolno - spożywczy skorzystał i korzysta z oddanych do jego dyspozycji środków pochodzących z programów unijnych np. z Programu SAPARD i Sektorowego Programu Operacyjnego – Rolnictwo. Jeżeli wszystkie te środki wykorzystamy, jeżeli zmodernizujemy kolejne i uruchomimy nowe zakłady, jeżeli wdrożymy nowe technologie, to mam nadzieję, że ten 1 mld euro w obrotach artykułami rolno – spożywczymi zwielokrotni się, bo jakość polskich produktów żywnościowych jest zauważalna w całej Unii Europejskiej – powiedział minister Jerzy Pilarczyk.