Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Na Własne Konto

14 sierpnia 2013
Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskie 30 lipca   zakończył i podsumował tegoroczną edycja programu „Na własne konto”.
W projekcie wzięło udział 2409 uczniów z gimnazjów oraz świetlic środowiskowych z terenów wiejskich. Wg deklaracji uczestników, aż 86,4% z nich w dużym i bardzo dużym stopniu pogłębiło swoją wiedzę ekonomiczną. Potwierdzają to także wyniki testów końcowych - przyrost wiedzy plasuje się na poziomie pow. 30%.


Uczniowie, nauczyciele i studenci bardzo wysoko ocenili materiał dydaktyczny, organizację i przyjętą formę zajęć. Aż  90 % z nich uznało, że projekt w całości spełnił ich oczekiwania. Ponadto w opinii pedagogów projekt w znacznym stopniu przyczynił się do wyrównania szans edukacyjnych  młodzieży z terenów wiejskich. Było to możliwe dzięki poszerzeniu wiedzy oraz wykształceniu u uczniów umiejętności pracy w grupie, planowania i podejmowania decyzji. Dodatkowo dzięki udziałowi w programie  zaczęli być bardziej pewni siebie i nabrali odwagi do prezentowania własnych poglądów.

- Warto podkreślić fakt, że dla co najmniej 40% uczniów zajęcia w ramach programu „Na własne konto” były jedynym kontaktem z zagadnieniami ekonomicznymi w okresie nauki w gimnazjum. Oprócz korzyści odniesionych przez uczestników, program miał również wpływ na lokalną społeczność oraz edukację wtórną rodziców. Zmieniło się nastawienie uczniów oraz ich najbliższego otoczenia do zagadnień ekonomicznych -  zainteresowanych nim było aż 70% rodziców.  W ich opinii projekt „Na własne konto” jest bardzo potrzebny i rozwijający. Pozwala również w ciekawy i efektywny wykorzystać wolny czas w okresie ferii, gdy większość uczniów pozostaje w domach -  informuje EFRWP

Pierwsza edycja programu „Na Własne Konto” odbyła  się w roku szkolnym 2012/13 i była   skierowana  do uczniów szkół oraz wychowanków świetlic środowiskowych w wieku gimnazjalnym, z gmin wiejskich i wiejsko-miejskich.
W ramach programu uczniowie wzięli udział w dodatkowych lekcjach z przedsiębiorczości oraz ogólnej wiedzy ekonomicznej. Zajęcia, prowadzone przez przeszkoloną uprzednio parę nauczyciel – student, realizowane były podczas ferii zimowych (w okresie: połowa stycznia – koniec lutego, w zależności od województwa) oraz podczas drugiego semestru – w formie pozalekcyjnej. Podczas ich trwania gimnazjaliści poznali narzędzia ekonomiczne, umożliwiające im lepszy start w dorosłym życiu.






POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę