OPOLAGRA_2025

Mrożonki z Hortexu podbiją rosyjski rynek?

5 stycznia 2016

Hortex i Unilever Rosja podpisały list intencyjny w sprawie zakupu przez Hortex marki Jest Idea oraz rozpoczęcia współpracy dystrybucyjnej w wybranych rejonach Rosji.

W ramach realizacji strategii koncentrowania się na produkcji lodów, Unilever Rosja i jego spółka zależna Inmarko (Nowosybirsk) podpisały list intencyjny z Grupą Hortex, regionalnym liderem w sprzedaży mrożonych warzyw i owoców. Porozumienie zakłada zakup przez Hortex praw do marki Jest Idea, pod którą obecnie Unilever prowadzi sprzedaż mrożonek w Rosji, rozpoczęcie produkcji tych produktów w zakładach Hortexu w Polsce i ich dystrybucję na rynku rosyjskim poprzez kanały sprzedaży Inmarko.

- Porozumienie umożliwi nam zwiększenie skali produkcji i lepsze wykorzystanie mocy produkcyjnych w naszych zakładach - powiedział Tomasz Kurpisz, prezes Hortex Holding. - Chcemy ponadto wykorzystać potencjał dystrybucyjny Inmarko na tych obszarach, gdzie dystrybucja naszych wyrobów pod marką Hortex jest słabsza, przede wszystkim w wybranych rejonach Syberii i Uralu - dodał Tomasz Kurpisz.

Sprzedaż marki Jest Idea umożliwi firmie Inmarko zakończyć produkcję własnych mrożonek i skoncentrować się na rynku lodów, na którym już obecnie Inmarko jest największym graczem w Rosji. Jednocześnie, sprzedaż mrożonych owoców i warzyw pod markami Hortex i Jest Idea pozwoli Inmarko na optymalizację kosztów dystrybucji i logistyki.

Transakcja powinna zostać zamknięta w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

Grupa Hortex jest wiodącą firmą przetwórstwa owoców i warzyw w Europie Środkowo-Wschodniej. Swoją działalność koncentruje na produkcji soków, nektarów i napojów owocowych oraz mrożonych warzyw i owoców. Sprzedaż soków nektarów i napojów realizowana jest przede wszystkim na rynku polskim, na którym Hortex ma pozycję wicelidera rynku. Mrożone warzywa i owoce produkowane pod marką Hortex przez spółkę zależną Polski Ogród, dostępne są zarówno w Polsce jak i w krajach Europy Wschodniej, przede wszystkim w Rosji, która pozostaje drugim najważniejszym rynkiem. Grupa Hortex od lat jest liderem w kategorii mrożonych warzyw i owoców zarówno w Polsce, jak i w Rosji oraz na rynkach krajów bałtyckich. Sprzedaż na rynek rosyjski realizowana jest poprzez własną firmę handlową Ortika Frozen Foods w Moskwie.

Skonsolidowane przychody Grupy Hortex w ostatnim roku finansowym zakończonym 31 maja 2010 r. wyniosły blisko 742 mln zł, zaś zysk 11 mln zł. Produkcja skoncentrowana jest w 3 zakładach (mrożonki w Rykach i Skierniewicach, soki i napoje w Przysusze k/Radomia). Firma zatrudnia łącznie ok.1700 pracowników stałych i ok. 350 sezonowych.


POWIĄZANE

Rozpoczyna się sezon letni - to czas, gdy młodzi ludzie podejmują pierwsze zawod...

Wczoraj rozpoczęło się czerwcowe posiedzenie Parlamentu Europejskiego. Posłowie ...

Unia Europejska jest gotowa zaakceptować amerykańskie cła, ale stawia konkretne ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę