Ptak_Waw_CTR_2024
Green Gas Poland

Mrożonki z Hortexu podbiją rosyjski rynek?

5 stycznia 2016

Hortex i Unilever Rosja podpisały list intencyjny w sprawie zakupu przez Hortex marki Jest Idea oraz rozpoczęcia współpracy dystrybucyjnej w wybranych rejonach Rosji.

W ramach realizacji strategii koncentrowania się na produkcji lodów, Unilever Rosja i jego spółka zależna Inmarko (Nowosybirsk) podpisały list intencyjny z Grupą Hortex, regionalnym liderem w sprzedaży mrożonych warzyw i owoców. Porozumienie zakłada zakup przez Hortex praw do marki Jest Idea, pod którą obecnie Unilever prowadzi sprzedaż mrożonek w Rosji, rozpoczęcie produkcji tych produktów w zakładach Hortexu w Polsce i ich dystrybucję na rynku rosyjskim poprzez kanały sprzedaży Inmarko.

- Porozumienie umożliwi nam zwiększenie skali produkcji i lepsze wykorzystanie mocy produkcyjnych w naszych zakładach - powiedział Tomasz Kurpisz, prezes Hortex Holding. - Chcemy ponadto wykorzystać potencjał dystrybucyjny Inmarko na tych obszarach, gdzie dystrybucja naszych wyrobów pod marką Hortex jest słabsza, przede wszystkim w wybranych rejonach Syberii i Uralu - dodał Tomasz Kurpisz.

Sprzedaż marki Jest Idea umożliwi firmie Inmarko zakończyć produkcję własnych mrożonek i skoncentrować się na rynku lodów, na którym już obecnie Inmarko jest największym graczem w Rosji. Jednocześnie, sprzedaż mrożonych owoców i warzyw pod markami Hortex i Jest Idea pozwoli Inmarko na optymalizację kosztów dystrybucji i logistyki.

Transakcja powinna zostać zamknięta w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

Grupa Hortex jest wiodącą firmą przetwórstwa owoców i warzyw w Europie Środkowo-Wschodniej. Swoją działalność koncentruje na produkcji soków, nektarów i napojów owocowych oraz mrożonych warzyw i owoców. Sprzedaż soków nektarów i napojów realizowana jest przede wszystkim na rynku polskim, na którym Hortex ma pozycję wicelidera rynku. Mrożone warzywa i owoce produkowane pod marką Hortex przez spółkę zależną Polski Ogród, dostępne są zarówno w Polsce jak i w krajach Europy Wschodniej, przede wszystkim w Rosji, która pozostaje drugim najważniejszym rynkiem. Grupa Hortex od lat jest liderem w kategorii mrożonych warzyw i owoców zarówno w Polsce, jak i w Rosji oraz na rynkach krajów bałtyckich. Sprzedaż na rynek rosyjski realizowana jest poprzez własną firmę handlową Ortika Frozen Foods w Moskwie.

Skonsolidowane przychody Grupy Hortex w ostatnim roku finansowym zakończonym 31 maja 2010 r. wyniosły blisko 742 mln zł, zaś zysk 11 mln zł. Produkcja skoncentrowana jest w 3 zakładach (mrożonki w Rykach i Skierniewicach, soki i napoje w Przysusze k/Radomia). Firma zatrudnia łącznie ok.1700 pracowników stałych i ok. 350 sezonowych.


POWIĄZANE

Siedem do dziewięciu na dziesięć nowych kombajnów zamawianych przez farmerów w W...

Już nie odmrożony VAT, lecz susza i jej skutki będą w najbliższych miesiącach je...

Tak dobrych wiadomości jak dziś, e-petrol.pl nie miał od roku - z najnowszego ba...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę