Jak podał ,,Puls Biznesu'', rosnące możliwości technologiczne urządzeń mobilnych i styl życia wpływają na zmiany zachowań konsumentów. W USA coraz więcej osób robi zakupy już nie tylko przez internet, ale przez telefon czy tablet. W Polsce widać też podobne trendy. Badania wskazują, że z mobilnych zakupów skorzystało już 1,4 mln osób.
Rząd chiński już wprowadził ograniczenia w płatnościach mobilnych dokonywanych przez internet, obawiając się deregulacji rynku. Eksperci twierdzą, że dla e-konsumentów nie ma większego znaczenia to, którego urządzenia używają, dokonując zakupów, bo liczy się końcowa satysfakcja z zakupów.
W Polsce problemem wciąż jest to, że często systemy płatności, na których bazują e-sklepy, nie mają swoich wersji mobilnych. Choć coraz więcej firm decyduje się na takie rozwiązanie. Eksperci uważają, że z taką decyzją należy się spieszyć, żeby nie zostać w tyle za konkurencją.
Statystyki pokazują, że e-klienci za pośrednictwem urządzeń mobilnych kupują najczęściej muzykę, filmy, artykuły spożywcze, ubrania, buty, sprzęt RTV i AGD oraz usługi z kategorii „podróże", czyli np. rezerwują bilety lotnicze