Jak podała ,,Rzeczpospolita'', galerie handlowe, które były w Polsce symbolem zmian w handlu, tracą klientów. Coraz mniej Polaków je odwiedza.
Młodsze pokolenie wybiera coraz częściej sklepy internetowe, natomiast starsze woli bazary i dyskonty, które coraz bardziej zyskują.
Według danych firmy Experian, na które powołuje się Rzeczpospolita, liczba odwiedzin klientów w centrach handlowych spadła w tym roku o 6,25 proc. W porównaniu z 2013 r. spadek nastąpił w każdym miesiącu. W najgorszym pod tym względem kwietniu sięgnął aż 10 proc.
Mimo spadku popularności galerii, deweloperzy nie zmieniają planów. Według firmy doradczej DTZ w I półroczu 2014 r. rynek centrów handlowych powiększył się o 266 tys. mkw. (na koniec 2013 r. ich łączna powierzchnia sięgała 10 mln mkw.) w 13 nowych i 3 rozbudowanych obiektach.