Mlekovita konsekwentnie pracuje na najwyższą pozycję marki na rynku. W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2012 została uznana najcenniejszą marką produkcyjnego sektora gospodarki, poprawiając wynik z ubiegłego roku aż o dwie pozycje. Dodatkowo Mlekovita otrzymała Nagrodę Specjalną „Złota 6”.
Mlekovita to firma ze 100% kapitałem polskim, największa grupa mleczarska w Polsce oraz największy eksporter przemysłu mleczarskiego. Efektywność zarządzania i osiągane rokrocznie coraz lepsze wyniki finansowe bezpośrednio przekładają się na systematyczny wzrost wartości marki, która jest ceniona na rynku polskim i zagranicznym. Marka Mlekovita to obietnica stabilności, gwarancja jakości i powszechnej dostępności produktów - to przede wszystkim satysfakcja i spełnienie oczekiwań konsumenta poprzez stałe udoskonalanie i wprowadzanie innowacji tak produktowych, jak i technologicznych.
Według rankingu Rzeczpospolitej Mlekovita to najcenniejsza marka produkcyjnego sektora gospodarki i lider branży spożywczej, podzielonej na cztery branżowe kategorie (słodycze, napoje bezalkoholowe, alkohole i pozostałe produkty spożywcze). Pod względem wartości marka Mlekovita jest wyceniana na 1,3 mld złotych, czyli o 745 mln zł więcej niż przed sześcioma laty, co stanowi 134-procentowy wzrost wartości. Takie wyniki zaowocowały Nagrodą Specjalną „Złota 6”, czyli równorzędnym wyróżnieniem przyznanym 6 firmom, które w ostatnich 6 latach najwięcej i najbardziej dynamicznie zwiększyły wartość swoich marek. Mlekovita znalazła się w tym zaszczytnym gronie m.in. wraz z markami PKO Bank Polski i Orlen. W ogólnym Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2012 Mlekovita zajęła 7. miejsce, będąc pierwszą marką mleczarską w zestawieniu.
Opublikowany przez Rzeczpospolitą Ranking Najcenniejszych Polskich Marek jest rzetelnym obrazem polskiego rynku. Jak podkreślali organizatorzy podczas gali, dobra marka to gwarancja pewności i stabilności zwłaszcza w okresie kryzysu – to bowiem towary wysokiej jakości połączone z wysoko cenioną marką stają się coraz popularniejsze wśród klientów i to im konsumenci ufają bardziej niż markom słabszym. Podstawowym kryterium selekcji marek była ich polskość, rozumiana jako miejsce ich narodzin, a także metoda opłat licencyjnych (tzn. hipotetycznych opłat, jakie ponosiłby użytkownik marki, gdyby korzystała z marki na podstawie umowy licencyjnej) oraz wyceny marek według danych twardych (finansowych, czyli wartości sprzedaży) i miękkich (badania konsumenckiego na grupie 1200 respondentów).
Mlekovita, firma o długoletniej tradycji i ugruntowanej marce nie tylko na rynku polskim, ale również zagranicznym, jest największą grupą mleczarską w Polsce. Tworzy ją 13 zakładów produkcyjnych i 23 własne centra dystrybucyjne. Wytwarza szeroki asortyment ponad 400 markowych produktów (m.in.: sery twarde dojrzewające typu holenderskiego, szwajcarskiego i angielskiego, sery topione i wędzone, sery sałatkowo-kanapkowe, serek ziarnisty, sery mozzarella, mleka UHT o zróżnicowanej pojemności i zawartości tłuszczu, mleka pasteryzowane, śmietanki UHT, mleczka zagęszczone, mleczka smakowe, kefiry, jogurty, maślanki, twarogi i twarożki smakowe, śmietany i śmietanki, masła i miksy maślane, mleka w proszku oraz serwatkę w proszku), które są liderami kategorii w branży (np. mleko POLSKIE w butelce, mleko WYPASIONE, ser FAVITA, ser SOKÓŁ, masło ekstra POLSKIE).
Mlekovita jest przedsiębiorstwem ze 100-procentowym kapitałem polskim i niekwestionowanym liderem branży w kraju oraz liderem eksportu sektora mleczarskiego. Za swój największy sukces uznaje przede wszystkim satysfakcję klientów, oferując im produkty najwyższej jakości i rokrocznie wprowadzając nowy asortyment, który nie tylko zdobywa uznanie konsumentów, ale i liczne nagrody (np. renomowane tytuły w badaniach konsumenckich: Wybór Konsumenta, Odkrycie Roku, Najlepsze w Polsce itp.; złote medale prestiżowych krajowych i zagranicznych targów, uznanie ekspertów biznesu: Superbrands, Solidna Firma, Filar Polskiej Gospodarki itp.; oraz nagrody o znaczeniu międzynarodowym: Lider Polskiego Exportu, Mister Eksportu, Medal Europejski itp.). Efektywność zarządzania i osiągane rokrocznie coraz lepsze wyniki finansowe bezpośrednio przekładają się na systematyczny wzrost wartości marki, która według rankingu dziennika Rzeczpospolita jest obecnie najcenniejszą marką w produkcyjnym sektorze polskiej gospodarki.
9016190
1