Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Mlekovita najcenniejszą marką produkcyjnego sektora gospodarki

5 stycznia 2016
Mlekovita konsekwentnie pracuje na najwyższą pozycję marki na rynku. W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2012 została uznana najcenniejszą marką produkcyjnego sektora gospodarki, poprawiając wynik z ubiegłego roku aż o dwie pozycje. Dodatkowo Mlekovita otrzymała Nagrodę Specjalną „Złota 6”.

Mlekovita to firma ze 100% kapitałem polskim, największa grupa mleczarska w Polsce oraz największy eksporter przemysłu mleczarskiego. Efektywność zarządzania i osiągane rokrocznie coraz lepsze wyniki finansowe bezpośrednio przekładają się na systematyczny wzrost wartości marki, która jest ceniona na rynku polskim i zagranicznym. Marka Mlekovita to obietnica stabilności, gwarancja jakości i powszechnej dostępności produktów - to przede wszystkim satysfakcja i spełnienie oczekiwań konsumenta poprzez stałe udoskonalanie i wprowadzanie innowacji tak produktowych, jak i technologicznych.

Według rankingu Rzeczpospolitej Mlekovita to najcenniejsza marka produkcyjnego sektora gospodarki i lider branży spożywczej, podzielonej na cztery branżowe kategorie (słodycze, napoje bezalkoholowe, alkohole i pozostałe produkty spożywcze). Pod względem wartości marka Mlekovita jest wyceniana na 1,3 mld złotych, czyli o 745 mln zł więcej niż przed sześcioma laty, co stanowi 134-procentowy wzrost wartości. Takie wyniki zaowocowały Nagrodą Specjalną „Złota 6”, czyli równorzędnym wyróżnieniem przyznanym 6 firmom, które w ostatnich 6 latach najwięcej i najbardziej dynamicznie zwiększyły wartość swoich marek. Mlekovita znalazła się w tym zaszczytnym gronie m.in. wraz z markami PKO Bank Polski i Orlen. W ogólnym Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2012 Mlekovita zajęła 7. miejsce, będąc pierwszą marką mleczarską w zestawieniu.

Opublikowany przez Rzeczpospolitą Ranking Najcenniejszych Polskich Marek jest rzetelnym obrazem polskiego rynku. Jak podkreślali organizatorzy podczas gali, dobra marka to gwarancja pewności i stabilności zwłaszcza w okresie kryzysu – to bowiem towary wysokiej jakości połączone z wysoko cenioną marką stają się coraz popularniejsze wśród klientów i to im konsumenci ufają bardziej niż markom słabszym. Podstawowym kryterium selekcji marek była ich polskość, rozumiana jako miejsce ich narodzin, a także metoda opłat licencyjnych (tzn. hipotetycznych opłat, jakie ponosiłby użytkownik marki, gdyby korzystała z marki na podstawie umowy licencyjnej) oraz wyceny marek według danych twardych (finansowych, czyli wartości sprzedaży) i miękkich (badania konsumenckiego na grupie 1200 respondentów).
Mlekovita, firma o długoletniej tradycji i ugruntowanej marce nie tylko na rynku polskim, ale również zagranicznym, jest największą grupą mleczarską w Polsce. Tworzy ją 13 zakładów produkcyjnych i 23 własne centra dystrybucyjne. Wytwarza szeroki asortyment ponad 400 markowych produktów (m.in.: sery twarde dojrzewające typu holenderskiego, szwajcarskiego i angielskiego, sery topione i wędzone, sery sałatkowo-kanapkowe, serek ziarnisty, sery mozzarella, mleka UHT o zróżnicowanej pojemności i zawartości tłuszczu, mleka pasteryzowane, śmietanki UHT, mleczka zagęszczone, mleczka smakowe, kefiry, jogurty, maślanki, twarogi i twarożki smakowe, śmietany i śmietanki, masła i miksy maślane, mleka w proszku oraz serwatkę w proszku), które są liderami kategorii w branży (np. mleko POLSKIE w butelce, mleko WYPASIONE, ser FAVITA, ser SOKÓŁ, masło ekstra POLSKIE).
 
Mlekovita jest przedsiębiorstwem ze 100-procentowym kapitałem polskim i niekwestionowanym liderem branży w kraju oraz  liderem eksportu sektora mleczarskiego. Za swój największy sukces uznaje przede wszystkim satysfakcję klientów, oferując im produkty najwyższej jakości i rokrocznie wprowadzając nowy asortyment, który nie tylko zdobywa uznanie konsumentów, ale i liczne nagrody (np. renomowane tytuły w badaniach konsumenckich: Wybór Konsumenta, Odkrycie Roku, Najlepsze w Polsce itp.; złote medale prestiżowych krajowych i zagranicznych  targów, uznanie ekspertów biznesu: Superbrands, Solidna Firma, Filar Polskiej Gospodarki itp.; oraz nagrody o znaczeniu międzynarodowym: Lider Polskiego Exportu, Mister Eksportu, Medal Europejski itp.). Efektywność zarządzania i osiągane rokrocznie coraz lepsze wyniki finansowe bezpośrednio przekładają  się na systematyczny wzrost wartości marki, która według rankingu dziennika Rzeczpospolita jest obecnie najcenniejszą marką w produkcyjnym sektorze polskiej gospodarki.



POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę