W dniu 14 kwietnia 2008 roku miesięcznik „Forbes” nagrodził Mlekovitę za wdrażanie najbardziej innowacyjnych rozwiązań w branży mleczarskiej. Mlekovita – prestiżowa firma mleczarska – „stawia na” innowacyjność. Jest otwarta na nowoczesność. Dlatego prężnie się rozwija. Systematycznie zdobywa rynek – tak krajowy, jak i zagraniczny. Z miesiąca na miesiąc wzrasta liczba stałych konsumentów produktów z logo przedsiębiorstwa. W bieżącym roku za innowacyjność MLEKOVITA została nagradzana już drugi raz. W lutym laur zwycięstwa przyznał firmie „Kurier Poranny”.
Mlekovita w okresie 2006 – 2007 wprowadziła szereg innowacji: ekskluzywne wyroby w zakresie produktów świeżych oraz serów twardych i topionych, certyfikat Zintegrowanego Systemu Zarządzania ( ISO 9001, ISO14001, ISO 22000), pozwolenie na eksport do Rosji i wszystkich krajów świata, dwa patenty zgłoszone do Urzędu Patentów i pięćdziesiąt znaków towarowych zastrzeżonych w Urzędzie Patentowym, osiem licencji, dziesięć nowych technologii, stosowanie innowacyjnych metod i narzędzi w marketingu w zakresie komunikacji z konsumentem.
Forbes Executive Forum – to elitarne spotkanie ludzi biznesu, zorganizowane przez miesięcznik „Forbes” w Warszawie, w Hotelu Westin. Miało ono charakter wydarzenia. Poprzedzało wydanie kolejnego numeru magazynu i opierało się przede wszystkim na szeroko pojętej analizie kondycji polskiego rynku mleczarskiego na tle Unii Europejskiej. Na spotkaniu ogłoszono też wyniki rankingów „Forbesa” i wręczono nagrody. MLEKOVITA zwyciężyła w Rankingu Firm Mleczarskich.