Doskonałe wyniki jakie odnotowywała Mlekovita w ciągu 1-go kwartału br roku w stosunku do roku 2009 pozwalają z optymizmem patrzeć w przyszłość. Zasadniczym czynnikiem mającym wpływ na uzyskanie wysokiego wzrostu przychodów ze sprzedaży była realizacja założonej strategii rozwoju. Zaowocowała ona ponad 32% wzrostem przychodów w stosunku do roku ubiegłego, 22% wzrostem skupu mleka, a także znacznym zwiększeniem zatrudnienia.
- Wyniki osiągnięte w I kwartale 2010 r. są dla nas satysfakcjonujące. Cieszymy się z rezultatów, jakie udało nam się wygenerować w obliczu istniejącej sytuacji na rynku. Jesteśmy przekonani, że podejmowane działania gwarantują silną i stabilną pozycję Mlekovity jako lidera na rynku mleczarskim. Wyniki pierwszego kwartału oznaczają bez wątpienia bardzo obiecujący początek roku. – mówi Dariusz Sapiński, Prezes Zarządu Grupy Kapitałowej Mlekovita.
Prezes Zarządu obok zadowalających wyników przedstawił także elementy przewagi konkurencyjnej , oraz uzasadnił jej pozycję na rynku.
Mlekovita to firma, która wie co znaczy być numerem 1:
* 1 której marka jest najbardziej wartościową marką na rynku mleczarskim;
* 1 która wytwarza ponad 300 produktów;
* 1 której produkty aż w 5 kategoriach są numerem 1 na rynku (mleko pasteryzowane, sery miękkie solankowe, sery twarde dojrzewające, mleko smakowe, masło);
* 1 i jedyna która produkuje masło klarowane;
* 1 i jedyna na Podlasiu produkująca lody na skalę przemysłową;
* 1 której produkty regionalne ZAKOPIAŃSKIE SPECJAŁY dostępne są w sprzedaży na terenie całego kraju;
* 1 która posiada najwięcej w branży patentów oraz produktów chronionych świadectwem nadanym przez Urząd Patentowy;
* 1 w branży która zdobyła najwięcej nagród i wyróżnień dla swoich produktów i marki;
* 1 która uzyskuje od lat największą dynamikę przychodów w branży;
* 1 na rynku która stworzyła własną sieć dystrybucji hurtowej i detalicznej;
* 1 która wdrożyła zintegrowany system zarządzania jakością (ISO 22000 (HACCP), ISO 9001, ISO 14001);
* 1 której aż 4 zakłady posiadają uprawnienia na eksport produktów do Federacji Rosyjskiej;
* 1 która eksportuje najwięcej produktów mleczarskich poza granice naszego kraju .
Na sukces Mlekovity w sposób widoczny przekładają się nowości wprowadzone na rynek w 2010 roku, wśród których znajdują się:
* serki topione w kubeczkach do smarowania. Występują w pięciu wyrazistych wariantach smakowych: Mazdamer, Cheddar, Gouda, Gouda z ziołami, Gouda z pieprzem. Opakowania nowych serków o gramaturze 150 g są wygodne, mają nowy kształt i charakteryzują się atrakcyjną szatą graficzną.
* serki WIEJSKIE POLSKIE o nowych owocowych smakach w dwudzielnych kubeczkach. Nowe serki to doskonały pomysł na śniadanie, bardzo smaczny i sycący, idealne dla tych, którzy nie wyobrażają sobie dnia bez czegoś słodkiego. W mniejszej części dwudzielnego kubeczka znajdują się złociste, pachnące brzoskwinie z marakują (jedyny taki smak serka wiejskiego na rynku) lub truskawki, a w większej świeży ziarnisty twarożek w delikatnej, pasteryzowanej śmietance.
* serek wiejski POLSKI lekki - ziarnisty twarożek w delikatnej, pasteryzowanej śmietance, gotowy do spożycia bezpośrednio po otwarciu opakowania, o niskiej 3% zawartości tłuszczu. Zawiera mniej kalorii niż serek wiejski POLSKI tradycyjny, a przy tym wyśmienicie smakuje.
* najbardziej Wypasione mleko w Polsce w innowacyjnym i funkcjonalnym opakowaniu – 500 ml. Mniejsze opakowanie świetnie nadaje się dla tych, którym brak czasu na codzienne zakupy oraz idealne dla osób starszych lub samotnych. Doskonałe do spożycia w podróży – tym bardziej, że kartonik zaopatrzony jest w nakrętkę – dzięki której mleko można w wygodny sposób pić bezpośrednio z kartonika. Nowe mleko Wypasione jest odpowiedzią na kształtujący się trend rynkowy w kierunku zdrowych i naturalnych produktów oraz ekonomicznych porcji.
* Serek homogenizowany Darek naturalny, który polecany jest wszystkim, którzy poszukują zdrowej, smacznej przekąski. Wyróżnia się delikatnym, kremowym smakiem oraz brakiem sztucznych barwników i konserwantów. Nowość Mlekovity to prawdziwa uczta dla podniebienia. Wyśmienity zarówno na słodko jak i słono. Doskonale smakuje z tostami, idealny jako deser, składnik sałatek owocowych oraz dressingów. Tworzy znakomite zestawienie z wiosennymi warzywami.
8209419
1