Mleko Łaciate 3,2% otrzymało tytuł „Przebój FMCG 2010” w konkursie organizowanym przez Życie Handlowe. Przeboje FMCG to konkurs wyłaniający największe hity sprzedażowe. W jego II edycji udział wzięło 180 produktów w 23 kategoriach zgłoszonych przez 67 producentów oraz dystrybutorów. Do drugiego etapu 12-osobowe jury nominowało 85 z nich. Przeboje FMCG wybrali detaliści w drodze głosowania.
W kategorii mleko UHT detaliści przyznali tytuł „Przebój FMCG 2010” mleku marki ŁACIATE 3,2%.
Przypomnijmy, iż niedawno mleko Łaciate uznane zostało za „Towar Roku 2009” – czyli w ocenie detalistów za najbardziej dochodowy produkt w kategorii mleko.
Właścicielem i producentem marki Łaciate jest Spółdzielnia Mleczarska MLEKPOL. Posiada ona około 40% udziału w rynku mleka UHT. Marka ŁACIATE funkcjonuje na rynku od 1996 roku i jest również posiadaczem tytułu Superbrand Polska, Wyborowa Marka 89/09, znajduje się również w gronie najcenniejszych polskich marek w rankingu „Rzeczpospolitej”.
MLEKPOL to największa polska spółdzielnia mleczarska. Skupuje i przerabia 13% pozyskiwanego w kraju surowca. Spółdzielnię tworzy 12 zakładów w: Grajewie, Kolnie, Mrągowie, Sejnach, Zambrowie, Augustowie, Bydgoszczy, Sokółce, Dąbrowie Białostockiej, Radomiu, Zwoleniu i Gorzowie Wielkopolskim.