A_TSW_2026_950

Miodna kampania

11 lutego 2008
Polska jest jednym z czołowych producentów miodu w Europie. Mimo tego jego spożycie jest 10-krotnie mniejsze niż w krajach Unii Europejskiej. Aby to zmienić pszczelarze uruchomili ogólnopolską kampanię promująca spożycie miodu.

Roczna produkcja miodu w Polsce kształtuje się na poziomie kilkunastu tysięcy ton. Tymczasem spożycie ma jedna osobę wynosi zaledwie 35 dekagramów rocznie.

Radosław Janik Spółdzielnia Pszczelarska „Apis” Lublin: – Miód jako produkt leczniczy, odżywczy jest u nas w Polsce niedoceniany co widać po niskim spożyciu miodu przeciwnie do Europy Zachodniej.

Stąd pomysł na finansowaną w połowie przez Unię Europejska kampanię zatytułowaną „Życie miodem słodzone”. Jej cel to upowszechnienie spożycia miodu wśród Polaków i przełamanie sezonowości w konsumpcji. Obecnie miód jest spożywany głównie w okresie jesienno-zimowym.

Polskim przedsiębiorcom coraz lepiej idzie zdobywanie unijnych funduszy na promocję swoich produktów. W zeszłym roku Bruksela przeznaczyła na ten cel ponad 10 milionów euro.

W kolejce czekają już kolejne trzy projekty. Tym razem promujące spożycia serów, owoców i warzyw oraz produktów regionalnych i lokalnych.


POWIĄZANE

Węgry od ponad dwóch dekad konsekwentnie utrzymują status kraju wolnego od GMO. ...

Biotechnologia w Turcji: prawo, bariery i perspektywy Od ponad dekady Turcja utr...

Hiszpania od ponad dwóch dekad jest największym producentem roślin genetycznie m...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę