biogaz_09_2025
biogaz, biometan, biopaliwa_ptak 2025

Miodna kampania

11 lutego 2008
Polska jest jednym z czołowych producentów miodu w Europie. Mimo tego jego spożycie jest 10-krotnie mniejsze niż w krajach Unii Europejskiej. Aby to zmienić pszczelarze uruchomili ogólnopolską kampanię promująca spożycie miodu.

Roczna produkcja miodu w Polsce kształtuje się na poziomie kilkunastu tysięcy ton. Tymczasem spożycie ma jedna osobę wynosi zaledwie 35 dekagramów rocznie.

Radosław Janik Spółdzielnia Pszczelarska „Apis” Lublin: – Miód jako produkt leczniczy, odżywczy jest u nas w Polsce niedoceniany co widać po niskim spożyciu miodu przeciwnie do Europy Zachodniej.

Stąd pomysł na finansowaną w połowie przez Unię Europejska kampanię zatytułowaną „Życie miodem słodzone”. Jej cel to upowszechnienie spożycia miodu wśród Polaków i przełamanie sezonowości w konsumpcji. Obecnie miód jest spożywany głównie w okresie jesienno-zimowym.

Polskim przedsiębiorcom coraz lepiej idzie zdobywanie unijnych funduszy na promocję swoich produktów. W zeszłym roku Bruksela przeznaczyła na ten cel ponad 10 milionów euro.

W kolejce czekają już kolejne trzy projekty. Tym razem promujące spożycia serów, owoców i warzyw oraz produktów regionalnych i lokalnych.


POWIĄZANE

W gospodarstwach rolnych generowane są różne odpady, z których wiele wymaga odpo...

Myślisz, że domek narzędziowy sprawdza się tylko do przechowywania różnych przed...

Waszyngton / Sydney, 23 lipca 2025 r. Prezydent Donald J. Trump po raz kolejny s...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę