Polska jest jednym z czołowych producentów miodu w Europie. Mimo tego jego spożycie jest 10-krotnie mniejsze niż w krajach Unii Europejskiej. Aby to zmienić pszczelarze uruchomili ogólnopolską kampanię promująca spożycie miodu.
Roczna produkcja miodu w Polsce kształtuje się na poziomie kilkunastu tysięcy ton. Tymczasem spożycie ma jedna osobę wynosi zaledwie 35 dekagramów rocznie.
Radosław Janik Spółdzielnia Pszczelarska „Apis” Lublin: – Miód jako produkt leczniczy, odżywczy jest u nas w Polsce niedoceniany co widać po niskim spożyciu miodu przeciwnie do Europy Zachodniej.
Stąd pomysł na finansowaną w połowie przez Unię Europejska kampanię zatytułowaną „Życie miodem słodzone”. Jej cel to upowszechnienie spożycia miodu wśród Polaków i przełamanie sezonowości w konsumpcji. Obecnie miód jest spożywany głównie w okresie jesienno-zimowym.
Polskim przedsiębiorcom coraz lepiej idzie zdobywanie unijnych funduszy na promocję swoich produktów. W zeszłym roku Bruksela przeznaczyła na ten cel ponad 10 milionów euro.
W kolejce czekają już kolejne trzy projekty. Tym razem promujące spożycia serów, owoców i warzyw oraz produktów regionalnych i lokalnych.