Dla firm z branży przetwórstwa spożywczego jedną z najważniejszych rzeczy jest planowanie i kontrola procesów produkcyjnych, a co za tym idzie, pełna integracja systemu informatycznego. Dlatego Südzucker Polska wybrał system Microsoft Dynamics AX, który umożliwia tego typu działania.
Projekt zrealizowany w Südzucker Polska był wyzwaniem jednocześnie biznesowym i informatycznym. Firma musiała skonsolidować dane pochodzące aż z 20 spółek cukrowniczych, w tym 18 zakładów produkcyjnych. Realizacją wdrożenia zajął się certyfikowany Partner Microsoft Dynamics, sieradzka firma Response Sp. z o.o
- „Rozwiązanie, które tworzyliśmy przez lata wspólnie z partnerami z Südzucker Polska pokrywa znakomitą większość potrzeb firmy. Jest w nim m.in. wymiana danych z systemem Plantator, zarządzanie produkcją, optymalizacja magazynów i logistyki, w tym sprzedaż z wielu magazynów terenowych, śledzenie partii, śledzenie opakowań z kodami kreskowymi i związane z nimi rozliczenia, organizacja transportu, integracja z sieciami handlowymi przez EDI, a także zaawansowane budżetowanie, planowanie i rozliczanie remontów. Jest też oczywiście rozbudowany kontroling i raportowanie” – powiedział Krzysztof Stęplewski, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Działu ASC w Response Sp. z o.o. w Sieradzu.
Rozwiązanie dla branży przetwórstwa spożywczego stworzone z myślą o Südzucker Polska obejmuje wszystkie istotne dla firmy obszary działalności m.in. inwestycje i remonty.
- „Remonty i inwestycje to obszar, którym zajmujemy się przez większą część roku. Ten proces musi być starannie przygotowany, zarządzany i rozliczany – mówimy bowiem o budżetach liczonych w setkach milionów złotych rocznie w skali kraju” – powiedział Tomasz Kokoszka, Manager ds. Finansów / Konsolidacji w Südzucker Polska.
„Bez wątpienia platforma Microsoft Dynamics AX to narzędzie, które sprawdza się nawet w bardzo wymagających warunkach biznesowych. Potrafi jednocześnie kontrolować limity produkcji, usprawniać zarządzanie logistyką i sprzedażą poprzez np. „rezerwowanie towaru, wybór opakowań, organizowanie transportu, potwierdzenie dostaw – oraz wiele innych, czasem drobnych,
ale przydatnych funkcji” – powiedziała Magdalena Labuz, Customer Sernice Manager w Biurze Handlowym w Südzucker Polska.
9160650
1