Koncern METRO Group wspólnie ze Stowarzyszeniem Producentów i Przetwórców Żywności Ekologicznej EKOMAZOVIA przystępuje do realizacji wspólnego projektu, mającego na celu promocję produktów ekologicznych i regionalnych na rynku polskim. Sieci Real i Makro Cash & Carry planują poszerzenie dotychczasowej oferty handlowej w tym zakresie.
W ostatnim czasie żywność ekologiczna w Polsce zyskuje na znaczeniu z uwagi na fakt, że z roku na rok wzrasta liczba osób dbających o zdrowy tryb życia. Ważną rolę w wyborze produktów ekologicznych odgrywają takie czynniki jak: przyjazna środowisku metoda produkcji, wysoka jakość produktu oraz walory zdrowotne. Pomimo rosnącego zainteresowania, w Polsce popyt na żywność
ekologiczną jest wciąż niewielki w porównaniu z pozostałymi krajami Europy Zachodniej. Niski popyt wynika z niedostatecznego poziomu wiedzy konsumentów, jak również z wysokiej ceny.
Polskich konsumentów żywności ekologicznej można podzielić na dwie grupy. Młodzi konsumenci, którzy przywiązują wagę do aspektów środowiskowych oraz osoby starsze, zainteresowane żywnością ekologiczną głównie ze względów zdrowotnych.
Cena jest jednym z najważniejszych czynników determinujących popyt na żywność ekologiczną i jednocześnie jedną z podstawowych barier jego wzrostu w naszym kraju. Dlatego działania edukacyjne są jednym z warunków rozwoju rynku żywności ekologicznej.
Sieci Makro Cash & Carry i Real planują poszerzenie dotychczasowej oferty handlowej w zakresie produktów ekologicznych. Nieodłącznym elementem projektu będzie prowadzenie wspólnej z EKOMAZOVIA kampanii informacyjnej.
W marketach wydzielone zostaną specjalne stanowiska dla produktów ekologicznych, w których klienci będą mogli uzyskać pełną informację konsumencką.