Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Media branżowe: Internet wygrywa z prasą branżową

22 grudnia 2008
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Agencję Badań Marketingowych ABM (www.abm.pl) korzystanie z Internetu w branży gastronomicznej jest powszechne – korzysta z niego ponad 87% szefów kuchni.
Badania przeprowadzono w miesiącach sierpień - wrzesień 2008 roku, metodą CATI (wywiady telefoniczne ze wsparciem przeglądarki internetowej).

Badaniem objęto w sumie 449 szefów kuchni i kucharzy w różnej klasy obiektach gastronomicznych. W badanej próbie znalazło się 29% kobiet i 71% mężczyzn. Większość respondentów ma wykształcenie zawodowe (62%) lub średnie (31%). Respondenci są doświadczonymi pracownikami gastronomii: większość z nich pracuje w branży gastronomicznej powyżej 10 lat (58%). Staż powyżej 5 lat deklaruje ponad jedna piąta badanych (21%).

Pierwszym zagadnieniem badawczym była popularność korzystania z Internetu wśród respondentów. Z badań wynika, iż zdecydowana większość szefów kuchni deklaruje korzystanie z Internetu (87%). Dodatkowo ponad 6% twierdzi, że obecnie nie korzysta, ale zamierza korzystać z Internetu.

Kto korzysta z Internetu najczęściej ?
Z Internetu częściej korzystają mężczyźni (75%), z wykształceniem zawodowym (60,2%), głównie z dużych miastach (30%), z najdłuższym stażem (34%). Niechęć do korzystania z Internetu deklarują najczęściej kobiety (70%), w miastach do 10 000 mieszkańców (prawie 40%) z najdłuższym stażem pracy w gastronomii (ponad 45%).

Częstotliwość korzystania z Internetu i branżowych portali internetowych

Zdecydowana większość szefów kuchni spontanicznie deklaruje znajomość przynajmniej jednego portalu branżowego (75%) oraz potrafi wskazać min. jedną markę takiego portalu (52 %). Blisko jedna piąta szefów kuchni zna portale branżowe, ale nie potrafi spontanicznie wskazać marki żadnego z nich (16 %).

Zdecydowanym liderem w rankingu spontanicznej rozpoznawalności w kategorii „internetowy branżowy portal gastronomiczny ” jest portal Gastrona.pl. Zdecydowana większość szefów kuchni, korzystających z Internetu spontanicznie wymienia markę Gastrona.pl jako branżowy portal gastronomiczny (64 %).

44% szefów kuchni uważa, że gastronomiczne portale branżowe w większym stopniu niż prasa branżowa są przydatne w codziennym prowadzeniu restauracji/baru. Przeciwnego zdania jest 23% badanych.

Rola Internetu będzie rosła !

Na pytanie Biorąc pod uwagę Pana/Pani doświadczenie i plany zawodowe to z jakiego rodzaju medium zamierza Pan/Pani częściej korzystać w przyszłości? większość szefów kuchni (56%) deklaruje, że w przyszłości częściej będzie korzystać z branżowych portali gastronomicznych niż z prasy branżowej. Przeciwnego zdania jest zaledwie 7% szefów kuchni. Brak zdania co do tego zagadnienia wyraża duża część badanych (37%).



POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę