Firmie Handlowo-Usługowej Masmal w Warlubiu ( woj. kujawsko-pomorskie) przyznano certyfikat ISO 9001 i HACCP. Aby spełnić wymogi, zainwestowano w nowoczesne wyposażenie techniczne zakładu.
Masmal jest krajowym dystrybutorem masła, smalcu, sera i cukru od 1994 roku.
Przez dwa lata przygotowywaliśmy się do uzyskania certyfikatu – informuje pełnomocnik do spraw zarządzania Masmalu Magdalena Jastrzębska - i 6 grudnia odbył się audyt. Organizację i poziom techniczny firmy dostosowywaliśmy do standardów europejskich według ścisłych wymogów stawianych przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji w Warszawie. Podwyższaniem jakości produktów zajmowałam się wraz ze specjalistą do spraw jakości Dorotą Świątkowską. Teraz co roku Masmal sprawdzany będzie, czy wciąż spełnia określone certyfikatami wymogi.
Właściciel warlubskiego Masmalu Piotr Jastrzębski podkreśla, że należało sporo zainwestować, między innymi w transport, a zwłaszcza w chłodnie, wyposażone w aparaturę stale monitorującą warunki przewożenia tłuszczy, rejestrującą temperaturę. Odbiorcy (zwłaszcza duże markety) często chcą zapoznać się z wydrukiem temperatur z całego czasu przewozu produktów. Jesteśmy do tego przygotowani – mówi – Zdobycie certyfikatu poprzedziła przebudowa firmy, włącznie z wymianą ścian i podłóg. Jednak, żeby obecnie liczyć się na rynku i być wiarygodnym partnerem, wdrażanie systemu jakości jest wręcz koniecznością.