Sieć Tesco od lat promuje szeroką gamę i wysoką jakość sprzedawanych w swoich sklepach warzyw i owoców. W 2012 roku wprowadziła gamę pięciu odmian ziemniaków, zaś teraz, firma rusza z nową kampanią promującą polskie jabłka. Jej twarzą będzie Robert Makłowicz.
Mimo iż Polska jest największym producentem jabłek w Unii Europejskiej, a trzecim na całym świecie, w ciągu roku przeciętny Polak zjada ich zaledwie ok. 12kg (dane za 2011rok). Tesco z początkiem marca wspólnie z Robertem Makłowiczem postanowiło przypomnieć swoim klientom o bogactwie smaków i gatunków najpopularniejszych polskich owoców. Z nowej kampanii klienci dowiedzą się jak przechowywać jabłka w warunkach domowych, poznają szczegółowe oznaczenia jabłek, co ułatwi wybór owoców w sklepie oraz będą mogli zapoznać się z autorskimi przepisami Roberta Makłowicza na ciasta i przetwory.
Jabłka, to najbardziej polskie ze wszystkich owoców, jednak wciąż nie są w pełni przez nas doceniane - mówi Adam Soska jeden z dostawców Tesco. Poza walorami smakowymi, mają również bardzo pozytywny wpływ na nasz organizm.
Oferta Tesco składa się w 95% z jabłek od polskich dostawców m.in. z Grójca, Łącka, okolic Lublina, czy Włocławka . Na półkach sklepów klienci znajdą oprócz najpopularniejszych w Polsce odmian jak Szampion czy Gala, również te o bardziej egzotycznych nazwach jak Mutsu czy Red Janaprince - pojawiające się sezonowo. Każda z odmian różni się walorami smakowymi oraz przeznaczeniem. Miłośnicy kwaskowatych owoców docenią Ligola a domorośli kucharze chętnie kupią odmianę specjalnie przeznaczoną do wypieków. Co najważniejsze, każdy owoc jest oznaczony osobną naklejką z biało-czerwona flagą informującą o polskim pochodzeniu, nazwą odmiany, poziomem twardości i smaku.