Ptak_Waw_CTR_2024

Mam kota na punkcie mleka

5 stycznia 2016
„Mam kota na punkcie mleka” – to hasło działań skierowanych do uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych oraz rodziców i nauczycieli w ramach ogólnopolskiej kampanii wspierającej spożycie mleka i jego przetworów. Główną areną kampanii (inauguracja 6 grudnia) współfinansowanej ze środków publicznych (krajowych, UE) oraz Funduszu Promocji Mleka, a przygotowanej przez Polską Izbę Mleka oraz Polską Federację Hodowców Bydła i Producentów Mleka, będzie szkoła. Kampania wykroczy poza jej mury, angażując dzieci i rodziców również tam, gdzie spędzają wolny czas – na piknikach, podczas gier edukacyjnych, w Internecie. Celem działań w/w kampanii jest stworzenie mody na mleko i  przetwory mleczne.

Wiadomo, że zarówno smak, jak i nawyki żywieniowe dorosłych kształtują się w dzieciństwie. Kampanię warto więc rozumieć jako inwestycję w przyszłość społeczeństwa, której pełny „zwrot” nastąpi wówczas, gdy dzisiejsze pokolenie szkolne wejdzie w dorosłość. Kampania „Mam kota na punkcie mleka” opiera się na scenariuszach zajęć lekcyjnych, przygotowanych dla dwóch grup wiekowych. Jej autorzy długo poszukiwali formuły, dzięki której komunikat będzie mógł być „autoryzowany” przez młodych ludzi. Tylko przekaz bogaty w treść (i formę) uznaną przez nich za własną ma szansę na trwałą zmianę postaw opartą na przekonaniu i wewnętrznej motywacji.

Strategia działań opiera się więc na odpowiednim połączeniu i zrównoważeniu w programie wartości edukacyjnej i rozrywkowej, jak również na wykorzystaniu pewnych mód i trendów oddolnych, wpływających na wybory i postawy dzieci w wieku szkolnym. Poszukując skutecznego sposobu dotarcia do dzieci i młodzieży leitmotivem obu kategorii uczyniono działania zaczerpnięte ze świata, w którym same dzieci przebywają najchętniej. W przypadku młodszej grupy będzie to gra karciana – edukująca nie tylko w zakresie właściwego żywienia, ale i szerzej rozumianej „kultury mlecznej” (produkcja mleka, przerób, bogactwo możliwości kulinarnych), a w grupie starszej – gra społecznościowa online, polegająca na prowadzeniu mlecznej farmy, której sukces wymaga nie tylko umiejętności gospodarskich, ale i szerokiej wiedzy dotyczącej roli mleka w zbilansowanej diecie.
Program skierowany jest również do opiekunów, przede wszystkim matek, zachęcając do jak najszerszego wprowadzania mleka – w różnej formie – do codziennego menu dzieci. Posłużą temu zarówno pikniki rodzinne, jak i komunikacja online. Strona www.mamkotanapunkciemleka.pl pełni funkcję platformy komunikacyjnej, na której spotykają się wszystkie grupy odbiorców działań – zarówno uczniowie obu grup wiekowych, jak i nauczyciele, rodzice i media zainteresowane programem i właściwościami odżywczymi mleka oraz przetworów mlecznych. Przewidziana jest kampania wizerunkowa w Internecie oraz pismach kobiecych. Program będzie prowadzony przez najbliższe trzy lata.




POWIĄZANE

W październiku odbyło się posiedzenie grupy roboczej „Miód” Copa-Cogeca, w który...

EIT Food już po raz siódmy organizuje warsztaty projektowania produktów żywności...

Przechowywanie paliwa w gospodarstwie rolnym wymaga wdrożenia odpowiednich rozwi...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę