,,Rzeczpospolita'' podała, że Polacy coraz częściej robią zakupy w zagranicznych sklepach internetowych. Szacuje się, że rocznie wydajemy w ten sposób ponad 2 mld zł. Choć to stosunkowo niewiele w porównaniu z wartością całego polskiego rynku e-commerce, która sięga 31 mld zł, to jednak zakupy za granicą zyskują na znaczeniu.
W 2014 r. dynamika wydatków w sklepach zarejestrowanych poza Polską sięgnęła 45 proc. W tym czasie polski e-commerce urósł o 19 proc. Szacuje się, że już 13 proc. rodzimych internautów robi zakupy na zagranicznych stronach. Jak twierdzi Piotr Chabrowski, ekspert Fundacji im. Lesława Pagi, to wciąż znacznie mniejszy odsetek niż w innych krajach UE.
Jak informuje Rzeczpospolita eksperci nie mają wątpliwości, że rynki w naszej części Europy będą coraz mocniej dostrzegane przez zachodnich e-sprzedawców. Według prognoz Sociomatic Labs, już wkrótce nawet 70 proc. kampanii reklamowych brytyjskich i niemieckich sklepów internetowych kierowanych będzie do klientów zagranicznych.