Ptak_Waw_CTR_2024
Green Gas Poland

Lubię kaszę - kasza na stół, na zdrowie, na co dzień

15 kwietnia 2015
Ogólnopolska kampania „Lubię kaszę – kasza na stół, na zdrowie, na co dzień” startuje już po raz trzeci, by przypomnieć, jak cennym źródłem witamin i minerałów jest kasza, oraz podpowiedzieć, jak wprowadzić ją na stałe do naszej diety przez cały rok. Do przygotowywania dań na bazie kaszy zachęcać będzie jej znawca i szef kuchni – Andrzej Polan.
Jak wynika z badań GUS, przez wiele lat przeciętne miesięczne spożycie kaszy w Polsce malało z roku na rok. W 2007 r. wynosiło 0,17 kg na osobę, by w 2012 r. osiągnąć poziom 0,13 kg. Dopiero w 2013 r. nastąpił niewielki wzrost do 0,14 kg. To jednak, zdaniem ekspertów, wciąż niewiele, biorąc pod uwagę walory zdrowotne i odżywcze kaszy, która jest bogatym źródłem błonnika pokarmowego oraz wielu cennych składników mineralnych i witamin.
O tym, jak wartościowym i smacznym produktem jest kasza, przypomni trzecia edycja kampanii „Lubię kaszę – kasza na stół, na zdrowie, na co dzień”. Ma ona zachęcić Polaków do spożywania kaszy niezależnie od pory roku i przekonać ich do jej walorów smakowych, m.in. dzięki pomysłom kulinarnym znanego i cenionego szefa kuchni – Andrzeja Polana. W czasie kampanii pokaże on, jak przygotowywać różne rodzaje kaszy i z czym je łączyć, by osiągnąć pożądany efekt.
  – Jestem wielkim miłośnikiem kaszy, dlatego cieszę się, że już kolejny rok mam okazję, by odczarować jej wizerunek. W ramach wirtualnej szkoły gotowania i warsztatów kulinarnych „Pod znakiem kaszy” chcę się dzielić swoją wiedzą i doświadczeniem, odkrywając nowe oblicza tego produktu. Jestem przekonany, że moje wskazówki i pomysły pomogą bez trudu przygotować znakomite dania z kaszą, która częściej gościć będzie na naszym stole – mówi Andrzej Polan, ekspert kampanii.
W trzeciej edycji „Lubię kaszę…” ponownie weźmie udział dietetyk Katarzyna Foszner, która nadal przekonywać będzie do częstego spożywania kaszy ze względu na jej walory zdrowotne.

– Kasza to produkt pełen tajemnic, które chcemy odkrywać wspólnie z jej miłośnikami. Wciąż niedoceniana przez polskich konsumentów, ma szansę stać się inspiracją na talerzu tych, którzy dbają o zdrowy styl życia i nie boją się eksperymentowania w kuchni. Podczas kampanii będziemy zachęcać wszystkich do dzielenia się z nami kulinarnymi pomysłami na kaszę – mówi Agnieszka Falba-Gałkowska, Dyrektor Biura Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych.
Organizatorem działań, sfinansowanych ze środków Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych, jest Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych.

Ogólnopolska kampania „Lubię kaszę – kasza na stół, na zdrowie, na co dzień” ma przekonać Polki
i Polaków, że warto jeść kaszę częściej i uwzględnić ją w codziennej diecie. Na potrzeby kampanii powstała strona internetowa www.lubiekasze.pl, dzięki której można poznać różne rodzaje i walory zdrowotne kaszy, dowiedzieć się, jak przekonać do niej dzieci oraz zamieszczać własne przepisy na dania z kaszą.



POWIĄZANE

W obliczu wyzwań związanych z rosnącą populacją i kurczącymi się zasobami ziemi,...

Nie ma turów jest Turvita w dolinie Liwca Twaróg jest tym światowym wyróżnikiem,...

Transformacja energetyczna w Polsce nabiera tempa. Coraz większe znaczenie w tym...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę