Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Lubię kaszę….

3 grudnia 2015
„Lubię kaszę – kasza na stół, na zdrowie, na co dzień”  to nazwa ogólnopolskiej kampanii informacyjnej organizowanej przez Federacje Branżowych Związków Producentów Rolnych, która ma zachęcić Polaków dodo cenienia walorów odżywczych kaszy.

Regularnie, czyli kilka razy w tygodniu, kaszę je tylko 9% Polaków. Tak wynika z badania przeprowadzonego na potrzeby kampanii „Lubię kaszę…”. Ma ona zachęcić Polki i Polaków do częstszego spożywania kaszy i wprowadzenia jej na stałe do codziennej diety.

Produkty zbożowe stanowią podstawę piramidy żywienia, co oznacza, że powinny pokrywać przynajmniej 50-60% dostarczanej w ciągu dnia energii. Tymczasem są często pomijane w codziennym jadłospisie na rzecz produktów wysokobiałkowych. A przecież kasze to fundament zdrowej, zbilansowanej diety – są doskonałym źródłem błonnika pokarmowego i dostarczają wielu cennych składników mineralnych oraz witamin.
 
Niestety, jak wynika z badań przeprowadzonych przez agencję badawczą Inquiry* na zlecenie Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych, tylko 9% badanych je kaszę kilka razy w tygodniu. Rzadziej niż raz w tygodniu spożywa ją… aż 57%, a 9% nie spożywa jej wcale.

Różnice między kobietami a mężczyznami są minimalne. Zaobserwowano jednak istotną zależność od wieku respondentów. Wśród młodzieży odsetek osób w ogóle niejedzących kaszy jest dwukrotnie wyższy, niż w grupie osób powyżej 40. roku życia. Młodzież sięga po kaszę tylko 2,5 raza w miesiącu.


Ogólnopolska kampania „Lubię kaszę – kasza na stół, na zdrowie, na co dzień” ma przekonać Polki i Polaków, że warto jeść kaszę częściej i uwzględnić ją w  codziennej diecie.

– Mimo, że Polacy rzadko jedzą kaszę, wiedzą, że jest zdrowa – 77% spożywa ją właśnie z tego powodu. Za smaczną uznaje ją natomiast 76% badanych – mówi Agnieszka Falba, Dyrektor Biura Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych, inicjatora ogólnopolskiej kampanii „Lubię kaszę…”. – W kampanii będziemy zatem informować nie tylko o walorach zdrowotnych i smakowych kaszy, ale także o tych kulinarnych. Chcemy zmienić jej wizerunek i fakt kojarzenia jej z nudnymi i trudnymi w przygotowaniu daniami. Prezentując nowoczesne oblicze kaszy i możliwości, jakie stwarza w dzisiejszej kuchni, pragniemy podpowiedzieć, jak wprowadzić ją do codziennych posiłków – dodaje.
 
Na potrzeby kampanii, która została sfinansowana ze środków Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych  powstała strona internetowa www.lubiekasze.pl, dzięki której można poznać różne rodzaje i walory zdrowotne kaszy, dowiedzieć się, jak przekonać do niej dzieci oraz zamieszczać własne przepisy na dania z kaszą. Wkrótce będzie można również wziąć udział w konkursach oraz wypróbować nowe przepisy kulinarne. W ramach kampanii zaplanowano także w kilku miastach w Polsce  spotkania kulinarne dla kobiet „Pod znakiem kaszy”.


POWIĄZANE

Zgodnie z opublikowanymi dzisiaj danymi GUS nominalna dynamika sprzedaży detalic...

Zgodnie z danymi GUS produkcja sprzedana przemysłu w przedsiębiorstwach zatrudni...

Ustawa o dzierżawie, Wspólna Polityka Rolna i Zielony Ład, instrumenty finansowe...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę