Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Londyn wypowiada wojnę jedzeniu z McDonald's

26 lutego 2007

Bomby kaloryczne - słodkie gazowane napoje i hamburgery - już w przyszłym roku znikną z brytyjskich reklam. Przynajmniej tych, skierowanych do dzieci. Działa przeciw producentom tuczącej żywności wytoczył urząd kontroli mediów.

Koniec ze słynnymi promocjami największej sieci barów szybkiej obsługi - amerykańskiego McDonald's, w których uśmiechnięty klown serwuje dzieciom zestawy typu happy meal, a na dodatek dorzuca zabawkę. Telewizyjne reklamy fast foodów czy producentów innych, cieknących tłuszczem i solonych potraw, a także przesłodzonych napojów nie będą mogły być od 2008 roku adresowane do maluchów - zadecydował dziś brytyjski urząd kontroli mediów Ofcom.

Brytyjczycy uznali, że przez takie reklamy maluchy zachęcone maskotką i atakowane obrazkami z potrawami jedzą na potęgę. I obrastają w tłuszcz. Statystyki są pod tym względem porażające. Już ponad jedna trzecia dziewczynek i chłopców - w wieku od 2 do 15 lat ma nadwagę. Co gorsza, małych grubasów ciągle przybywa.

Organizacje konsumenckie na Wyspach chciały w walce z producentami niezdrowego jedzenia pójść o krok dalej. I zabronić reklamowania w telewizji bomb kalorycznych także dla dorosłych - przed godziną 21. Ale na razie urzędnicy kontrolujący media na to się nie zdecydowali.


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę