Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Liczba małych sklepów drastycznie spada

5 września 2011
Jak informuje Rzeczpospolita, w tym roku właściciel co trzeciego małego sklepu spodziewa się spadku obrotów. Cierpią na tym właściciele sklepików a także hurtownie. W tym roku liczba małych sklepów spadnie o 4 tys. do 114,1 tys.
Z badań Szkoły Głównej Handlowej dla sieci Makro Cash & Carry wynika, że niemal co drugi właściciel małego sklepu nie widzi szans na poprawę sytuacji, a co trzeci prognozuje gorsze wyniki niż rok temu.
Jak informuje Rzeczpospolita zdaniem Agnieszki Górnickiej, prezes firmy doradczej Inquiry, w Polsce jest za dużo sklepów, a konkurencja jest coraz mocniejsza także w małych miastach - bo tam wchodzą duże sieci handlowe. Taka sytuacja na rynku to wyzwanie dla dystrybutorów hurtowych, których głównym klientem jest tradycyjny handel. Dlatego Makro ruszyło z akcją "Tu mieszkam, tu kupuję", w ramach której organizuje szkolenia i tworzy sieć sklepów ODIDO, do której mogą przystępować firmy z całej Polski, którym zależy na umocnieniu swojej pozycji i poprawie konkurencyjności przy zachowaniu biznesowej niezależności.



POWIĄZANE

Trwa serial związany ze zwrotami gruntów rolnych dzierżawionych przez podmioty (...

Integracja ukraińskiego rynku rolnego z Unią Europejską wymaga zwiększenia ogóln...

Według stanu na 21 listopada cukrownie zrzeszone w Krajowym Stowarzyszeniu Produ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę