Jak informuje Rzeczpospolita, w tym roku właściciel co trzeciego małego sklepu spodziewa się spadku obrotów. Cierpią na tym właściciele sklepików a także hurtownie. W tym roku liczba małych sklepów spadnie o 4 tys. do 114,1 tys.
Z badań Szkoły Głównej Handlowej dla sieci Makro Cash & Carry wynika, że niemal co drugi właściciel małego sklepu nie widzi szans na poprawę sytuacji, a co trzeci prognozuje gorsze wyniki niż rok temu.
Jak informuje Rzeczpospolita zdaniem Agnieszki Górnickiej, prezes firmy doradczej Inquiry, w Polsce jest za dużo sklepów, a konkurencja jest coraz mocniejsza także w małych miastach - bo tam wchodzą duże sieci handlowe. Taka sytuacja na rynku to wyzwanie dla dystrybutorów hurtowych, których głównym klientem jest tradycyjny handel. Dlatego Makro ruszyło z akcją "Tu mieszkam, tu kupuję", w ramach której organizuje szkolenia i tworzy sieć sklepów ODIDO, do której mogą przystępować firmy z całej Polski, którym zależy na umocnieniu swojej pozycji i poprawie konkurencyjności przy zachowaniu biznesowej niezależności.