Ptak_Waw_CTR_2024
Green Gas Poland

Łatwiej o polisę w Internecie

7 lutego 2006
Polskie ramię europejskiego potentata ubezpieczeniowego AXA zamierza sprzedawać polisy bez pośredników. Na razie wyłącznie przez telefon i internet polisy sprzedaje tylko Link4. Ale podobnych projektów rozwija się coraz więcej.

Do gry zamierza ostro wejść największy krajowy ubezpieczyciel – PZU. Zapowiada to Cezary Stypułkowski, prezes towarzystwa. Jednym z elementów strategii PZU na najbliższe cztery lata będzie rozwój sprzedaży prostych ubezpieczeń w systemie direct, czyli przy pomocy telefonu i Internetu. Zamiar rozpoczęcia sprzedaży w ten sposób ogłosiła również AXA. To francuski potentat na europejskim rynku ubezpieczeniowym, który do tej pory miał tylko spółkę świadczącą usługi assistance. Teraz została ona przekształcona w Inter Partner Assistance.

Sprzedażą polis ma zająć się oddział francuskiej firmy pod nazwą AXA-Avanssure. Widać więc, że z tym sposobem sprzedaży polis towarzystwa wiążą spore nadzieje. Na razie tylko Link4 działa w tym systemie, sprzedając swoje polisy głównie przez telefon. Jeśli dynamika wzrostu składki wykazana po trzech kwartałach 2005 roku utrzymała się, to można oszacować, że w ubiegłym roku firma zebrała około 135 mln zł.

We wrześniu ubiegłego roku testową sprzedaż polis przez telefon rozpoczęło MTU, przy wsparciu spotów reklamowych w kanale telezakupów Mango 24. W tym roku firma ma zamiar rozwijać sprzedaż polis tą drogą, nawet bez emisji wspomnianych spotów. W ofercie ma się pojawić również AC komunikacyjne.

Sprzedażą polis on-line zajęły się też dwa banki internetowe: Inteligo i mBank, choć w obu przypadkach sprzedaż jeszcze nie jest imponująca. W ubiegłym roku Inteligo wystawiło 7699 polis. Były to głównie polisy turystyczne PZU Wojażer. W mBanku było to łącznie 11 tys. polis (głównie ubezpieczeń turystycznych i komunikacyjnych), co oznacza wzrost o 79 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. W ten sposób bank pozyskał 1,5 mln zł składki (wzrost o 385 proc.). Od dawna zapowiadanym hitem, który ma poprawić wyniki sprzedaży, ma być supermarket z polisami komunikacyjnymi.

Projekt przeciąga się ze względów technicznych –  mówi Artur Binkowski, odpowiedzialny za projekty bancassurace w mBanku.

Zapowiada, że jeszcze w tym półroczu wprowadzi do swojej oferty ubezpieczenie kredytów hipotecznych i ratalnych. Decyzja o tym, kto zostanie partnerem, zapadnie za dwa tygodnie.

Inteligo, które współpracuje tylko z PZU, wprowadziło ostatnio do swojej oferty ubezpieczenie dla małych i średnich firm PZU Partner.


POWIĄZANE

Siedem do dziewięciu na dziesięć nowych kombajnów zamawianych przez farmerów w W...

Już nie odmrożony VAT, lecz susza i jej skutki będą w najbliższych miesiącach je...

Tak dobrych wiadomości jak dziś, e-petrol.pl nie miał od roku - z najnowszego ba...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę