Do gry zamierza ostro wejść największy krajowy ubezpieczyciel – PZU. Zapowiada to Cezary Stypułkowski, prezes towarzystwa. Jednym z elementów strategii PZU na najbliższe cztery lata będzie rozwój sprzedaży prostych ubezpieczeń w systemie direct, czyli przy pomocy telefonu i Internetu. Zamiar rozpoczęcia sprzedaży w ten sposób ogłosiła również AXA. To francuski potentat na europejskim rynku ubezpieczeniowym, który do tej pory miał tylko spółkę świadczącą usługi assistance. Teraz została ona przekształcona w Inter Partner Assistance.
Sprzedażą polis ma zająć się oddział francuskiej firmy pod nazwą AXA-Avanssure. Widać więc, że z tym sposobem sprzedaży polis towarzystwa wiążą spore nadzieje. Na razie tylko Link4 działa w tym systemie, sprzedając swoje polisy głównie przez telefon. Jeśli dynamika wzrostu składki wykazana po trzech kwartałach 2005 roku utrzymała się, to można oszacować, że w ubiegłym roku firma zebrała około 135 mln zł.
We wrześniu ubiegłego roku testową sprzedaż polis przez telefon rozpoczęło MTU, przy wsparciu spotów reklamowych w kanale telezakupów Mango 24. W tym roku firma ma zamiar rozwijać sprzedaż polis tą drogą, nawet bez emisji wspomnianych spotów. W ofercie ma się pojawić również AC komunikacyjne.
Sprzedażą polis on-line zajęły się też dwa banki internetowe: Inteligo i mBank, choć w obu przypadkach sprzedaż jeszcze nie jest imponująca. W ubiegłym roku Inteligo wystawiło 7699 polis. Były to głównie polisy turystyczne PZU Wojażer. W mBanku było to łącznie 11 tys. polis (głównie ubezpieczeń turystycznych i komunikacyjnych), co oznacza wzrost o 79 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. W ten sposób bank pozyskał 1,5 mln zł składki (wzrost o 385 proc.). Od dawna zapowiadanym hitem, który ma poprawić wyniki sprzedaży, ma być supermarket z polisami komunikacyjnymi.
Projekt przeciąga się ze względów technicznych – mówi Artur Binkowski, odpowiedzialny za projekty bancassurace w mBanku.
Zapowiada, że jeszcze w tym półroczu wprowadzi do swojej oferty ubezpieczenie kredytów hipotecznych i ratalnych. Decyzja o tym, kto zostanie partnerem, zapadnie za dwa tygodnie.
Inteligo, które współpracuje tylko z PZU, wprowadziło ostatnio do swojej oferty ubezpieczenie dla małych i średnich firm PZU Partner.