Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Łatwiej o polisę w Internecie

7 lutego 2006
Polskie ramię europejskiego potentata ubezpieczeniowego AXA zamierza sprzedawać polisy bez pośredników. Na razie wyłącznie przez telefon i internet polisy sprzedaje tylko Link4. Ale podobnych projektów rozwija się coraz więcej.

Do gry zamierza ostro wejść największy krajowy ubezpieczyciel – PZU. Zapowiada to Cezary Stypułkowski, prezes towarzystwa. Jednym z elementów strategii PZU na najbliższe cztery lata będzie rozwój sprzedaży prostych ubezpieczeń w systemie direct, czyli przy pomocy telefonu i Internetu. Zamiar rozpoczęcia sprzedaży w ten sposób ogłosiła również AXA. To francuski potentat na europejskim rynku ubezpieczeniowym, który do tej pory miał tylko spółkę świadczącą usługi assistance. Teraz została ona przekształcona w Inter Partner Assistance.

Sprzedażą polis ma zająć się oddział francuskiej firmy pod nazwą AXA-Avanssure. Widać więc, że z tym sposobem sprzedaży polis towarzystwa wiążą spore nadzieje. Na razie tylko Link4 działa w tym systemie, sprzedając swoje polisy głównie przez telefon. Jeśli dynamika wzrostu składki wykazana po trzech kwartałach 2005 roku utrzymała się, to można oszacować, że w ubiegłym roku firma zebrała około 135 mln zł.

We wrześniu ubiegłego roku testową sprzedaż polis przez telefon rozpoczęło MTU, przy wsparciu spotów reklamowych w kanale telezakupów Mango 24. W tym roku firma ma zamiar rozwijać sprzedaż polis tą drogą, nawet bez emisji wspomnianych spotów. W ofercie ma się pojawić również AC komunikacyjne.

Sprzedażą polis on-line zajęły się też dwa banki internetowe: Inteligo i mBank, choć w obu przypadkach sprzedaż jeszcze nie jest imponująca. W ubiegłym roku Inteligo wystawiło 7699 polis. Były to głównie polisy turystyczne PZU Wojażer. W mBanku było to łącznie 11 tys. polis (głównie ubezpieczeń turystycznych i komunikacyjnych), co oznacza wzrost o 79 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. W ten sposób bank pozyskał 1,5 mln zł składki (wzrost o 385 proc.). Od dawna zapowiadanym hitem, który ma poprawić wyniki sprzedaży, ma być supermarket z polisami komunikacyjnymi.

Projekt przeciąga się ze względów technicznych –  mówi Artur Binkowski, odpowiedzialny za projekty bancassurace w mBanku.

Zapowiada, że jeszcze w tym półroczu wprowadzi do swojej oferty ubezpieczenie kredytów hipotecznych i ratalnych. Decyzja o tym, kto zostanie partnerem, zapadnie za dwa tygodnie.

Inteligo, które współpracuje tylko z PZU, wprowadziło ostatnio do swojej oferty ubezpieczenie dla małych i średnich firm PZU Partner.


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę