Mleko ŁACIATE otrzymało Tytuł Towaru Roku 2008. Tym samym uznane zostało w kategorii mleka za najlepiej sprzedający produkt w sklepach mało- i wielko-powierzchniowych i przynoszący największe zyski sprzedającym w 2008 roku. Tytuły Towar Roku zostały przyznane po raz 12 przez Trade Press - wydawcę „Detalu Dzisiaj” w 32 kategoriach FMCG (22 spożywczych i 10 chemiczno-kosmetycznych) wśród produktów, które w 2008 roku detaliści uznali za najbardziej dochodowe.
W kategorii mleko Tytuł Towar Roku 2008 otrzymało ŁACIATE, którego producentem jest SM Mlekpol. Wybór Towaru Roku odbywał się w oparciu o wywiad bezpośredni z detalistami. O wyborze detalistów produktu do tego tytułu decydował szereg czynników, m.in. fakt, czy dany produkt szybko rotuje, detalista ma na nim dobra marżę lub to, że brak tego produktu mógłby spowodować obniżenie satysfakcji klientów dokonujących zakupy w danej placówce.
Marka ŁACIATE funkcjonuje na rynku od 1996 roku. Jej właścicielem jest MLEKPOL - niekwestionowany lider branży mleczarskiej. Posiada około
40 % udziału w rynku mleka UHT. W 2008 roku MLEKPOL odnotował rekord w skupie mleka - ponad 1 088 196 tys. litrów surowca – co stanowi 12,7 % krajowego skupu mleka. MLEKPOL jako pierwsza spółdzielnia w historii polskiego mleczarstwa przekroczyła barierę 1 mld litrów mleka w skupie.
W styczniu MLEKPOL zakończył najnowszą kampanię mleka pod hasłem DOBRE ŁACIATE. Jako pierwszy wprowadził w ramach kampanii niestandardową formę komunikacji z klientami w postaci serwisu
z przekazem na żywo z obory – internauci mogli podglądać codzienne życie krów. Serwis www.laciate.o2.pl wzbogacony był o grę społecznościową, w której użytkownik mógł zadbać o stworzoną przez siebie wirtualną krowę i zarabiać prawdziwe pieniądze na wirtualnym mleku.